امام جمعه اهل سنت تایباد:

انجام فعالیت‌های دینی یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

مولوی توکلی گفت: انقلاب اسلامی بستر اجرای احکام دینی را فراهم آورد و حتی پیروان اقلیت‌های مذهبی مانند کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان آزادانه مناسک خود را بجا می‌آورند؛ بر همین اساس فعالیت و تبلیغ آزاد دینی، یکی از دستاوردهای این انقلاب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۴۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ - 03February 2024

فعالیت‌های آزاد دینی یکی از دستاورد‌های انقلاب بودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مولوی «غلام‌نبی توکلی» امام جمعه اهل سنت تایباد در دیدار مدیران این شهرستان که به مناسبت دهه فجر انجام شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بستر اجرای احکام دینی را فراهم آورد و فعالیت و تبلیغ آزاد دینی، یکی از دستاوردهای آن بود.

وی افزود: در رژیم پهلوی، دین اسلام در انزوا بود و مردم فقط نامی از آن می‌شنیدند و روحی در آن وجود نداشت.

امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: در آن زمان، کسی نمی‌توانست همواره فعالیت دینی داشته باشد و تبلیغ دین فقط منحصر به روز جمعه، آن هم با نظارت شدید دستگاه‌های حکومتی وقت، بود.

توکلی گفت: در حال حاضر در هر شهرستانی تعداد زیادی مسجد، حوزه علمیه و تکیه وجود دارد و حتی پیروان اقلیت‌های مذهبی مانند کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان هم آزادانه مناسک خود را بجا می‌آورند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های اقتصادی، امروزه با تکیه بر توان داخلی به پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کرده که این پیشرفت‌ها در مقایسه با سرایر کشورها قابل مقایسه نیست.

امام جمعه اهل سنت تایباد خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا در هر کشوری که پا گذاشته است، نه‌تنها هیچ دستاوردی نداشته؛ بلکه باعث برهم زدن امور داخلی و امنیت آن کشور شده که نمونه آن را می‌توان در کشورهای افغانستان و عراق شاهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار