عضو پارلمان عراق: نظامیان اشغالگر آمریکایی باید از عراق بیرون بروند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۶۴۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ - 01February 2024

نظامیان اشغالگر آمریکایی باید از عراق بیرون بروندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «وعد القدو» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (پنجشنبه) تأکید کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور عناصر اشغالگر و قلدر به شمار می‌روند؛ چرا که باعث شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عراقی شده‌اند.

وی افزود: حضور این نظامیان در عراق موقت است؛ چرا که همگان خواهان اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر بیرون راندن این عناصر از عراق هستند.

القدو تصریح کرد: ما به آمریکا نسبت به سنگ‌اندازی در مسیر خارج کردن نظامیان این کشور از عراق هشدار می‌دهیم؛ زیرا این امر ممکن است به برانگیخته شدن خشم شدید ملی منجر شود.

وی اضافه کرد: دروغ بودن شعار‌های آمریکایی‌ها در خصوص حقوق بشر و آزادی و دموکراسی بعد از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی آشکار شد. این کشور بیش از ۲۰ هزار تن تسلیحات به رژیم صهیونیستی ارسال کرده تا ملت فلسطین را قتل عام و منازل آن‌ها را نابود کند. این فجیع‌ترین جنایتی است که جهان در عصر حاضر به خود می‌بیند.

«ثائر مخیف» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق نیز پیشتر تصریح کرد: ما به اقدام دولت عراق در قبال سفارت آمریکا و توقف اقدامات ظالمانه واشنگتن علیه ملت عراق به‌ویژه تحریم برخی شخصیت‌های ملی نیاز داریم.

وی افزود: بهتر است طرف آمریکایی دست از اعمال فشار و تجاوز علیه عراقی‌ها و نقض حاکمیت این کشور بردارد. واشنگتن باید این نصیحت را جدی گرفته و دست از کار‌های خود در قبال عراق بردارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها