حضور حداکثری، اقتدار ملی/ استاندار خراسان رضوی:

دانش‌آموزان در ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات اثرگذار هستند

نظری گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در انتخابات پیش رو به عنوان یک موضوع مهم ملی، اثرگذار باشند زیرا یا خود رای دهنده هستند و یا اگر به لحاظ قانونی، امکان حضور در انتخابات را نداشته باشند می‌توانند اعضای خانواده را برای حضور در این حماسه سیاسی، ترغیب کنند.
کد خبر: ۶۴۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ - 30January 2024

دانش‌آموزان در ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات اثرگذار هستندبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی روز گذشته در جمع اعضای قرارگاه‌های دانش‌آموزی طرح «میدان ۱۴۰۲» که با حضور فرمانداران این استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانش‌آموزان در تمام عرصه‌های اجتماعی منجر به شکوفایی استعدادهای آن‌ها می‌شود که به عنوان یک اصل پرورش‌دهنده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شرکت در انتخابات مهم است اما نباید حضور دانش‌آموزان به انتخابات منحصر باشد و تداوم و تکامل طرح «میدان ۱۴۰۲» باید در دستور کار باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه درخواست‌ها و مطالبه‌گری دانش‌آموزان در موضوعات مختلف اجتماعی که به واسطه جوشش درونی آنها است موثر خواهد بود، ادامه داد: هدف نهایی این طرح، که پروش دانش‌آموزان است باید همراه با استقلال آن‌ها صورت گیرد تا منجر به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و در امتداد مسیر سازندگی، مقابله با مشکلات و چالش‌ها شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح قدرت بسیج‌کنندگی و مطالبه‌گری و پیگیری مشکلات را در دانش آموزان پرورش می‌دهد، از سوی دیگر به واسطه حرکت دانش‌آموزی در این طرح، اهداف مشخص باید با کمترین وابستگی برای تصمیم‌گیری و ایفای نقش توسط دانش‌آموزان صورت گیرد و مسئولان فقط زمینه‌ساز حضور هستند.

نظری گفت: جریان جوان مردمی که قصد تجربه‌گری در عرصه‌های مختلف دارد باید همانند دوران دفاع مقدس که بنا به ضرورت، موضوع دفاع از کشور شکل گرفت و جوانان آن دوره دست به اقدامات ماندگاری زدند و تجربیات منحصر به فردی را بدست آوردند، این مسیر را طی کنند و نباید از وجود مانع واهمه داشته باشند زیرا، جزیی از حرکت است و با رفع چالش‌ها افراد به فراخور موقعیت نکاتی را می‌آموزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات، بیان داشت: دانش‌آموزان می‌توانند در انتخابات به عنوان یک موضوع مهم ملی، اثرگذار باشند زیرا یا خود رای دهنده هستند و یا اگر به لحاظ قانونی، امکان حضور در انتخابات را نداشته باشند می‌توانند اعضای خانواده، بستگان و اهالی محل را برای حضور در این حماسه سیاسی، ترغیب کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از انتخابات نیز دانش‌آموزان می‌توانند در دستگاه‌های مختلف حضور پیدا کنند و با طراحی فرایندی برای این حضور، از مشکلات دستگاه‌ها مطلع و سپس با ارائه راهکارهایی برای حل آن با توجه به الگوهای مردمی‌سازی، گام بردارند از این رو می‌توان در آینده شاهد حضور دانش‌آموزان در شوراهای اداری استان و شهرستان‌ها برای بیان دیدگاه‌های آنان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار