دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اجماع مقامات رژیم صهیونیستی برای عبور از نتانیاهو

تعداد قابل توجهی از مقامات ارشد سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای درخواست کردند تا «بنیامین نتانیاهو» از سمت نخست وزیری این رژیم خلع و برکنار شود.
کد خبر: ۶۴۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 29January 2024

اجماع مقامات رژیم صهیونیستی برای عبور از نتانیاهوگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از گذشت یکصد و چهارده روز از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و آغاز جنگ غزه، همچنین شکست و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در شکست دادن حماس و اشغال کامل غزه و تلفات و خسارات فراوان و غیر قابل ارتش اسرائیل در میدان نبرد با گروه حماس، تعداد قابل توجهی از مقامات سابق رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از او درخواست کردند تا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را از سمت خود خلع و او را از این پست مهم دولتی و حکومتی برکنار کنند.

اما ماجرا از آنجایی آغاز شد که صبح امروز خبری در سرخط رسانه‌های منطقه و جهان قرار گرفت و آن درخواست بیش از ۴۰ نفر از فرماندهان ارشد نظامی سابق رژیم صهیونیستی در کنار برخی از مقامات اطلاعاتی جهت برکناری نتانیاهو از قدرت بود. اما نکته مهم این بود که این مقامات سابق فقط منحصر به فرماندهان سابق نظامی نمی‌شدند و در میان آن‌ها تعدادی از رهبران تجاری و حتی دیپلمات‌های این رژیم نیز وجود داشتند که همه یک صدا برکناری نتانیاهو از قدرت را خواستار بودند.

حال موضوع جالب توجه در نامه مقامات سابق رژیم صهیونیستی به «اسحاق هرتزوگ» استدلال مهم و عمیق آن‌ها از حضور نتانیاهو در پسن نخست وزیری به عنوان تهدیدی بسیار جدی و آشکار برای ماهیت و آینده این رژیم اشغالگر و نامشروع است. البته آن‌ها این سخن خود را با توجه به یکصد و چهارده روز جنگ غزه بیان کردند که طی آن ارتش «اسرائیل» نه تنها به هیچکدام از اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود دست پیدا نکرد، بلکه با متحمل شدن تلفات و خسارات فراوان سرنوشت و آینده این رژیم و مردم آن با ماخاطرات بسیار جدی روبرو شده است.

البته باید گفت که بیش از ۴۰ مقام سابق رژیم صهیونیستی در نامه خود ضمن اینکه خودشان را حامیان دفاع از این رژیم اعلام کردند به این مهم نیز اشاره کردند که نتانیاهو تهدیدی بالقوه و دائمی برای مردم و دولت «اسرائیل» است. آن‌ها در نامه خود به این موضوع نیز اشاره کردند که رژیم صهیونیستی در بدنه حکومت خود افراد فراوانی دارد که به راحتی می‌توانند جایگزین نتانیاهو شوند. موضوعی که به خوبی نشان از شدت و عمق اختلافات داخلی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی دارد که می‌تواند فروپاشی آن را تسریع ببخشد.

اما موضوع مهمی که نباید آن را از یاد برد این است که تقریبا اکثر مقامات سابق رژیم صهیونیستی، اعضای کابینه نتانیاهو را متشکل از افراد فاسدی می‌دانند که ضمن اینکه ناکارآمد هستند با تصمیمات و اقدامات افراطی خود موجب شدند تا امروز این رژیم در چنین وضعیت نابسامان و بحرانی قرار بگیرد. بر همین اساس است که مقامات اسبق این رژیم در خواسته خود به منظور برکناری نتانیاهو پافشاری می‌کنند.

از طرف دیگر شاهد بودیم که این نامه‌ای بیش از ۴۰ نفر از مقامات سابق رژیم صهیونیستی به «تسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم نوشتند به برخی از مقامات آمریکا ازجمله «آنتونی بلینکن» و «جیک سالیوان» ارسال شده است. موضوعی که نشان از این دارد که اجماعی که ضد نتانیاهو در داخل رژیم صهیونیستی و در میان مقامات اسبق این رژیم شکل گرفته است در پشت پرده با مقامات آمریکا و دولت «جو بایدن» در هماهنگی کامل است و به همین دلیل هم این نامه برای آن‌ها ارسال شده است.

البته موضوع مهم دیگری که در این نامه به چش می‌خورد این است که مقامات سابق رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به عنوان عامل و مقصر اصلی در ایجاد و گسترش ناآرامی‌های سیاسی چندین ماه اخیر در سرزمین‌های فلسطین اشغالی می‌دانند. ضمن اینکه این مقامات صهیونیست اعتقاد دارند که تمامی اقداماتی که نتانیاهو تا امروز انجام داده است موجب شده تا امنیت ملی «اسرائیل» آسیب‌های بسیار جدی و جبران ناپذیری دریافت کند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که نگارش و انتشار نامه بیش از ۴۰ تن از مقامات سابق رژیم صهیونیستی به «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم و همچنین ارسال آن برای مقامات آمریکایی آغازی بر پایان فعالیت‌ها و حیات سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حذف همیشگی او از عرصه سیاست این رژیم اشغالگر و نامشروع است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها