رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اصالت ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی است

آیت الله «آملی لاریجانی» با بیان اینکه در جامعه ما ارزش‌های اخلاقی و انسانی دارای اصالت هستند، آن را برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی برشمرد.
کد خبر: ۶۴۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ - 26January 2024

اصالت ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش ازظهر امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی قائم قائمشهر با اشاره به پدیدآمدن جریان فکری مدرنیته و تجدد اظهار داشت: این جریان در تمامی لایه‌های زندگی ما رسوخ پیدا کرده است و بررسی ماهیت و آثار مدرنیته امری مهم است.

وی با اظهار اینکه علما و فیلسوفان درباره مدرنیته بحث‌های مفصلی دارند، افزود: فردگرایی از جمله مسائل مطرح شده در مدرنیته است و اعتقاد دارد انسان نه تنها مسیر زندگی را انتخاب بلکه ارزش‌ها را خود انتخاب می‌کند.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم مدرنیته عقلانیت ابزاری است و مصرف گرایی اثر جریان مدرنیته است.

آیت الله آملی لاریجانی با عنوان اینکه مدرنیته راجع به غایت نهایی بحث نمی‌کند، ادامه داد: فردگرایی و عقل گرایی ناشی از مدرنیته از نظر سیاسی نیز نتیجه واگرایی داشته است و چون هرکس زندگی خود را دنبال می‌کند، کاری به سرنوشت سیاسی خود ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در قالب مدرنیته فرد به سرنوشت عمومی و سیاسی توجه ندارد، از آن به عنوان استبداد نرم یاد کرد و اذعان داشت: طبق نظر فیلسوفان غربی سه اشکال در مدرنیته وجود دارد و معنای زندگی در مدرنیته کمرنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه کمرنگ شدن زندگی‌ها از اشکالات مدرنیته است، بیان کرد: به محاق رفتن ارزش‌ها نیز از دیگر پیامدها و دستاوردها است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به سیاست‌های این مجمع اشاره کرد و گفت: رشد هشت درصدی اقتصادی باید توأم با عدالت شود و نباید منجر به فشار به افراد شود.

وی با عنوان اینکه ۳۰۰ میلیون فقره اسلحه دست مردم آمریکا و غرب است، عنوان کرد: قدرت مالی و اقتصادی از جمله پیامدهای مدرنیته و عقل ابزاری است.

آیت الله آملی لاریجانی با اظهار اینکه در جامعه ما ارزش‌های اخلاقی و انسانی دارای اصالت هستند، آن را برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار