تظاهرات ده‌ها هزار نفر در اسپانیا علیه رژیم اسرائیل و حمایت از مردم غزه

هزاران اسپانیایی روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و انتقاد از اسرائیل و آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان حامیان این رژیم به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۶۴۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ - 20January 2024
تظاهرات ده‌ها هزار نفر در اسپانیا علیه رژیم اسرائیل و حمایت از مردم غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، صد‌ها هزار اسپانیایی روز شنبه در سراسر این کشور در اعتراض به حملات مداوم رژیم اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.
 
به گزارش خبرگزاری «آناتولی» تظاهر کنندگان ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به حمایت از اسرائیل متهم کردند و از مادرید خواستند که از حمایت از تل آویو دست کشیده و گام‌های ملموسی برای آتش‌بس فوری و بدون قید و شرط برای توقف جنگ بردارد.
 
مجموعه‌ای متشکل از بیش از ۱۰۰ سازمان جامعه مدنی در اسپانیا به همراه شمار بسیاری از مردم در بیش از ۹۰ استان اسپانیا تظاهرات ضد اسرائیلی برگزار کردند که بزرگترین آن‌ها در «مادرید» با مشارکت بیش از ۵۰۰۰۰ نفر برگزار شد.
 
«ایون بلارا» رهبر حزب «پودموس» حاضر در این تظاهرات گفت: «ما بسیار نگران و خواستار گام‌های مشخص برای توقف این نسل‌کشی هستیم.»
 
مردم مادرید با حمل پرچم‌های فلسطین و بنر‌هایی با مضامین «اسراییل را تحریم کنید»، «نتانیاهو قاتل ایت»، «فلسطین را آزاد کنید» و «عدالت» در مرکز شهر تجمع کردند.
 
در این تظاهرات که با حمایت برخی از نمایندگان احزاب سیاسی چپ نیز همراه بود، مردم برای جان باختگان حملات اسرائیل در غزه یک دقیقه سکوت کردند.
 
«پپه رولدان» یک شهروند اسپانیایی که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: «باورنکردنی است که دولت‌ها، آمریکا و سایر کشور‌ها ه برابر این وحشتی که روز به روز ادامه دارد، کاری انجام نمی‌دهند.»
 
«آیدا رودریگز» یکی دیگر از شرکت کنندگان در تظاهرات در مادرید، گفت که هیچ انسانی نم تواند این نسل کشی و قتل عام را بپذیرد.
 
او گفت: «به همین دلیل است که ما اینجا هستیم. حمله به بیمارستان‌ها و غیرنظامیان وحشی‌گری است و هیچ انسانی نمی‌تواند سکوت کند.»
 
وزارت بهداشت غزه امروز (۳۰ دی) در صد و ششمین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۴۹۲۷ نفر خبر داد. این وزارتخانه همچنین گفت که تاکنون ۶۲۳۸۸ نفر زخمی شده‌اند، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ارتش اشغالگر دست به ۱۴ جنایت علیه غیرنظامیان زده است که در این حملات نیز ۱۶۵ نفر به شهادت رسیده و ۲۸۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 
نهاد زنان سازمان ملل نیز در گزارش خود اعلام کرد حدود ۷۰ درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار