در نشست «مجمع جهانی اقتصاد»؛

گوترش: جهان در غزه فقط نظاره‌گر است/ رژیم صهیونیستی کنوانسیون‌‌های ژنو را زیر پا می‌‌گذارد

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه جهان در غزه فقط نظاره‌گر است و کاری نمی‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی کنوانسیون‌‌های ژنو را زیر پا می‌‌گذارد و حتی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند.
کد خبر: ۶۴۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ - 17January 2024

گوترش: جهان در غزه نظاره‌گر است و کاری نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) در جریان سخنرانی خود در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس، در سخنانی رژیم صهیونیستی را به نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی متهم و اذعان کرد که اشغالگران قدس کنوانسیون‌‌های ژنو را زیر پا می‌‌گذارند و حتی منشور سازمان ملل را نقض می‌کنند.

گوترش همچنین در خصوص تحولات جاری در نوار غزه افزود: در حالی که غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان، کشته یا زخمی می‌شوند و در پی بمباران ها مجبور به ترک خانه‌ های خود شده و از دسترسی به کمک‌ های بشردوستانه محروم می‌ مانند، جهان نظاره‌ گر است و هیچ کاری انجام نمی‌ دهد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین درخواست لفظی و منفعلانه خود را مبنی بر «وقفه فوری نبردها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه» بار دیگر مطرح کرد.

وی در ادامه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اضافه کرد: اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل و یک دستورکار جدید پیشنهادی می‌تواند به حل مناقشات و درگیری ها و جلوگیری از آنها کمک کند.

گوترش افزود: برداشتن گام‌هایی در این مسیر می‌تواند به کشورهای در حال توسعه اجازه دهد تا در عرصه جهانی صدایی داشته باشند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار