حضور حداکثری، اقتدار ملی/ امام جمعه تربت جام؛

حضور مردم در عرصه‌های سیاسی؛ از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام اسلامی گفت: در دوران طاغوت، مردم در تعیین سرنوشت خود نقشی نداشتند، انتخابات فرمایشی بود و مطالبه‌گری و انتقاد از مدیران اصلاً مطرح نبود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مردم در متن سیاسی کلان کشور قرار گرفتند و انتخابات مهمترین عرصه نقش‌آفرینی مردم شد؛ بر همین اساس یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی است.
کد خبر: ۶۴۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 16January 2024

حضور مردم در عرصه‌های سیاسی؛ از دستاورد‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست ستاد دهه فجر شهرستان تربت جام به ریاست «حسین جمشیدی» فرماندار شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین اسلامی» امام جمعه تربت جام و سایر اعضا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسلامی در سخنانی با اشاره با دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب؛ نقطه عطف در سایر حوزه‌ها برای کشور به طور خاص و برای جهان اسلام به طور عام بود.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی باید هرچه باشکوه‌تر با حضور اقشارمختلف مردم، جوانان، نوجوانان و حتی قشری که حضور آنان در جامعه کم رنگ است برگزار شود. این جشن‌ها بایستی به راهپیمایی ۲۲ بهمن ختم شود.

امام جمعه تربت جام ادامه داد: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی است چراکه در رژیم پهلوی مردم در تعیین سرنوشت خود نقشی نداشتند، انتخابات فرمایشی بود و مطالبه‌گری و انتقاد از مدیران اصلاً مطرح نبود. مردم در رکود بودند و هیچ مشارکتی نداشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی مردم را در متن سیاسی کلان کشور قرارداد که انتخابات مهمترین عرصه نقش‌آفرینی مردم است. این حماسه ملی توسط مردم رقم می‌خورد؛ بر همین اساس مطالبه‌گری در بستر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

اسلامی در تکمیل صحبت‌های خود گفت: متأسفانه؛ دستاورد‌های انقلاب اسلامی توسط دشمنان در فضای مجازی؛ مورد تحریف و انکار قرار می‌گیرد که دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین حقایق و این دستاورد‌ها برای مردم است.
وی تاکید کرد: جهت‌گیری‌های برنامه‌های دهه فجر باید به سمت دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات است تا راهبرد انقلاب اسلامی ایران؛ در این انتخابات رقم زده شود.

بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در دهه فجر سال جاری

حسین جمشیدی بیان داشت: مدیران مستقر در تربت جام؛ باید در همه ایام به خصوص دهه فجر انقلاب اسلامی، اهتمام جدی نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی مطلوب به مردم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود ضمن اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۴۴ روز باقی مانده است که مدیران محلی باید در برنامه‌های دهه فجر ایجاد بستر برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، رضایتمندی و نشاط اجتماعی تلاش کنند.

فرماندار شهرستان تربت جام گفت: برنامه شاخص ایام‌الله دهه فجر؛ حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات رقم می‌زند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دهه فجر؛ چند طرح عمرانی از جمله طرح‌های ملی خط تقویتی انتقال گاز ۱۶ اینچی با صرف هزینه ۷۵۰ میلیارد تومان و همچنین دارالشفاء امام رضا (ع) با هزینه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان تربت جام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جمشیدی با هشدار به مدیران اجرایی شهرستان تربت جام، تاکید کرد: در دهه فجر؛ مدیران از افتتاح پروژه‌های نیمه تمام خودداری کرده و رویداد‌های بزرگی که در حوزه شهری و روستایی شاهد هستیم را برای مردم تبیین کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه مهم دهه فجر سال جاری

در ابتدای این نشست «علی اکرامی» مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد دهه فجر تربت جام با تشریح شیوه‌نامه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: در ستاد دهه فجر؛ ۲۸ کیمته با مسئولیت مدیران ادارات و نهاد‌ها تشکیل شده است که برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر باید در چارچوب این شیوه‌نامه اجرا شود.

اکرامی با تاکید بر اجرای برنامه‌ها با حضور پررنگ مردم در قالب راهبرد‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، خاطرنشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر؛ ۲۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، ورزشی، جشن‌های هنری، افتتاح طرح‌ها و برنامه‌هایی از این دست در سطح شهرستان برگزار می‌شود که مهم‌ترین برنامه این ایام‌الله؛ حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و امت محمد (ص) در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار