رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در رشت

در مراسمی با حضور شاعران و دوستاران شعر و ادب در رشت از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ - 15January 2024

رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در رشتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «‌علی رمضانی» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در مراسم رونمایی از پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در رشت اظهار داشت: فراخوان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از مهرماه منتشر و حدود سه هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش در شعر) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه که دهه فجر برگزار خواهد شد معرفی می‌شوند.

رمضانی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره اشعار بومی و محلی اهمیت ویژه‌ای دارند گفت: برگزیدگان این جشنواره جایزه خود را از رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

علیرضا قزوه دبیر علمی هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر هم گفت: شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون هم رقابت شاعران را پخش خواهد کرد.

جلایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به اثرگذاری شعر و شاعران در جامعه گفت: در سرزمین ما بسیاری از ابیات شاعران ترجمان قرآن کریم و احادیث است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گیلان را سرزمین شاعران نامدار دانست و گفت: گیلان ثابت کرده در شعر و ادب پر آوازه است و راه این شعرا و ادبا ادامه دار خواهد بود.

قاسم مصفا با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌ها و شرایط را برای فعالان عرصه شعر فراهم کنیم، افزود: شاعران و نویسندگان ما برای تولید، انتشار و خرید محصولاتشان به کمک بیشتری نیاز دارند.

در این مراسم تعدادی از شاعران ملی و گیلانی شعر خوانی کردند و از « احمد خدادوست » یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها