یادواره سردار شهید «صدرالله فنی» در بهبهان برگزار می‌شود

همزمان با سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی(ع)، با حضور اقشار مختلف مردم یادواره سردار شهید «صدرالله فنی» فرمانده قرارگاه رمضان و قرارگاه فجر در دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر بهبهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ - 15January 2024

یادواره سردار شهید «صدرالله فنی» در بهبهان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، همزمان با سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام هادی(ع)، با حضور اقشار مختلف مردم یادواره سردار شهید «صدرالله فنی» فرمانده قرارگاه رمضان و قرارگاه فجر در دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر بهبهان برگزار می‌شود.

این مراسم امروز (دوشنبه 25 دی‌ از ساعت 14) آغاز می‌شود که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، یادگاران و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور در این یادواره حضور می‌یابند.

یادواره سردار شهید «صدرالله فنی» در کنار تربت پاکش واقع در در گلزار شهدای بهبهان برگزار می‌شود که جمعی از نیروهای لشکری و کشوری در این برنامه شرکت می‌کنند و یادش را گرامی می‌دارند.

سردار شهید «صدرالله فنی» فرمانده قرارگاه رمضان و قرارگاه فجر دهم مهر سال 1334 در بهبهان چشم به جهان گشود، در دورانی نوجوانی و جوانی با توجه به فضای انقلابی کشور در زمینه عقیدتی و سیاسی مطالعات گسترده‌ای داشت و با توجه به بینشی که به‌دست آورده بود در تشکیل و مدیریت تظاهرات‌ها علیه رژیم طاغوت نقش محوری داشت.

وی در جوانی به عضویت سپاه پاسداران درآمد، در دوران هشت سال دفاع مقدس به جبهه رفت و در نبرد با دشمن بعثی شرکت کرد. همچنین همراه با سردار سرلشکر شهید «اسماعیل دقایقی» لشکر 9 بدر که متشکل از مجاهدین عراقی بود را تشکیل دادند.

پس از سال‌ها مجاهدت خستگی ناپذیر سرانجام سردار سرلشکر شهید «صدرالله فنی» در چهارم دی سال 1366 در جبهه‌های جنوب مجروح شد و 21 روز بعد در تاریخ 25 دی‌ماه سال 1366 به فیض شهادت نائل آمد.

بعد از شهادت پیکر پاک و مطهر سردار شهید «صدرالله فنی» به زادگاهش انتقال و پس از تشییع در کنار دیگر شهیدان در گلزار شهدای شهر بهبهان آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها