رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

احداث ۴ یادمان شهدای گمنام در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته است

مسافری گفت: طرح ساخت چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت نهایی شده است.
کد خبر: ۶۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ - 08January 2024

احداث ۴ یادمان شهدای گمنام در دستورکار مدیریت شهری مشهد قرار گرفته استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «علی مسافری» رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد اظهار داشت: طراحی و اجرای چهار یادمان شهدای‌گمنام و یک شهید مدافع حرم که نزدیک به دو دهه در بوستان‌های شهر و مراکز عمومی خاکسپاری شده‌اند، در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.
وی افزود: مشهد از گذشته تا امروز میزبان شهدای دوران دفاع مقدس بوده است که این موضوع برای این شهر بسیار دارای اهمیت است.

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بعضی از یادمان‌های شهدای گمنام دفاع‌مقدس از نظر یادبود و نشانه هنوز تعیین‌تکلیف نشده‌اند ادامه داد: دوره ششم مدیریت شهری با جدیت این موضوع را در دستورکار قرار داده و طرح‌های بسیاری برای یادبود شهدا ارائه شده است که بعد از جمع‌بندی پروژه‌ها و تأیید نهایی طرح‌های مدنظر وارد مرحله عملیاتی و اجرا خواهد شد.

۴ یادمان شهدای‌ گمنام در دست ساخت

مسافری تصریح کرد: با همین محوریت طرح‌های مدنظر برای چهار یادمان شهدای‌گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم و اردیبهشت ارائه شده است. این طرح‌ها در کارگروه‌های مختلف بررسی و وارد فاز استعلام و مناقصات شده است. همچنین یک طرح برای یادمان شهید مدافع حرم بوستان خورشید در مرحله اجرا و زیرنظر مشاور قرار دارد که به‌زودی به پایان می‌رسد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد درباره مرکز فرهنگی و معراج شهدا نیز گفت: این مکان یکی از مراکز هویتی دوران دفاع‌مقدس در مشهد است که برای این مجموعه طرح‌های مختلفی ارائه شد که پس از تأیید نهایی، طرح مدنظر به مرحله اجرا رسیده است.

وی گفت: با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰، مناقصه بازپیرایی مزار شهدا در بوستان ۱۰ دی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت و طرح پیشنهادی وارد مرحله اجرا شد.

مسافری با اشاره به اهمیت المان‌ها و یادمان شهدای گمنام در بوستان‌ها و مراکز عمومی شهر مشهد ابراز داشت: این اقدام در هویت‌بخشی مزار شهدا و فضای معنوی شهر مؤثر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار