یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

حقوق بشر آمریکایی؛ از شهادت سردار دل‌ها تا انفجار در کرمان

در سال‌های گذشته نقاب حقوق بشر از چهره جنایتکار آمریکا افتاده است، اما ملت ایران نباید دشمنی آمریکایی‌ها را فراموش کرده و اسیر تبلیغات رسانه‌ای و لبخند‌های شیطانی سردمداران این کشور شوند.
کد خبر: ۶۴۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۷ - 07January 2024

حقوق بشر آمریکایی؛ از شهادت سردار دل‌ها تا انفجار در کرمانگروه اجتماعی دفاع‌پرس _ سعید نوروزی‌پور؛ سال‌هاست که قدرت‌های بین‌المللی خصوصا ایالات متحده آمریکا از حقوق بشر به عنوان دستاویزی برای سوءاستفاده و تحت فشار قرار دادن کشور‌های درحال توسعه استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند با ارتکاب هرگونه جنایتی با عنوان دفاع از حقوق ملت‌ها، منابع کشور‌ها را به غارت برده و با پنهان شدن پشت این نقاب تیره جنایات خود را تلطیف کنند.

آمریکا همواره خود را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین داعیه‌داران حقوق بشر در دنیا معرفی کرده است، اما جنایات این کشور در بیش از ۱۰۰ کشور دیگر جهان در قالب تهاجمات نظامی، کودتا، ترور سیاست‌مداران یا حتی کشتار و کنترل جمعیت در کشور‌های آفریقایی و آسیایی از دیدگاه هیچ فردی پنهان نیست و با مروری به تاریخ چندسال اخیر به وضوح می‌بینیم که آمریکا به بهانه دفاع از حقوق بشر در هر کشوری پا گذاشته است دستاوردی جز ویرانی و کشتار برای این کشور‌ها نداشته است.

در چند دهه اخیر، دخالت‌‎‌های بی‌شمار ایالات متحده در مسائل امنیتی دیگر کشور‌ها با انتقاد‌های زیادی مواجه بوده و در این میان، ایران نیز از جمله کشور‌هایی بوده که بیشترین آسیب را از جانب آمریکا متحمل شده است و این کشور در تمام زمینه‌ها تلاش کرده است تا دشمنی خود با ایران را به اثبات برساند.

جنایاتی که از اذهان پاک نمی‌شود

ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی. این‌ها تنها بخشی از جنایات هولناکی است که تنها در عرض یک هفته از ششم تا دوازده تیرماه، علیه ملت ایران، توسط افرادی صورت گرفت که با این ملت دشمن خونی بوده و هرگز با آن‌ها کنار نخواهند آمد؛ همان افرادی که دَم از حقوق بشر می‌زنند در حالیکه خود بویی از آن نبرده اند. این جنایات به قدری هولناک و غم‌بارند که هیچگاه از خاطر ملت ایران پاک نخواهند شد، چراکه با گذشت چند سال از این جنایت وحشتناک آثار هولناک ناشی از آن هنوز التیام نیافته است.

چشم طمع آمریکایی‌ها بر منابع کشور‌ها

نباید از خاطر برد که اقدامات جنایتکارانه آمریکا تنها محدود به همین بازه زمانی نیست بلکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع شدن دست طمع آمریکایی‌ها از منابع کشور ایران، این کشور در برهه‌های مختلف و با اشکال گوناگون تلاش کرد تا به دستاورد‌های این نظام مقدس خدشه وارد کند و با شعار دفاع از حقوق بشر و دفاع از حق ملت ایران برای بار دیگر استقلال ملی ما را بگیرد.

کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و رد پای آمریکا در حوادث تروریستی استان سیستان و بلوچستان، حمله انتحاری در مراسم تاسوعا در چابهار، حمله انتحاری به مسجد جامع زاهدان، حمله انتحاری به مسجد علی‌‎بن ابی‌طالب زاهدان، حمله به اتوبوس حامل نیرو‌های سپاه پاسداران با خودروی حامل مواد منفجره، شهادت ۱۴ مرزبان در حادثه تروریستی سراوان و...، تنها بخشی از اقدامات ضد حقوق‎ بشری است که سرویس‌های امنیتی آمریکا و غرب به‌عنوان عامل کمک کننده یا حداقل تشویق کننده، ایفاگر نقش اصلی در وقوع آن‌ها هستند.

حمایت از منافقین

از سوی دیگر رابطه رازآلود ایالات متحده با سازمان منافقین برای سال‎های سال باعث شد آمریکا از این گروه تروریستی در خفا حمایت و سرانجام نیز با حذف نام این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، خوش‌‎خدمتی خود در کمک و حمایت از منافقین را کامل کند. لیست بیش از ۱۷ هزار نفری قربانیان ترور نشان می‌دهد که سازمان مجاهدین یکی از هولناک‌ترین سازمان‌های تروریستی است که در بین آمار ترور‌های آن، شمار زیادی از کودکان و زنان دیده می‌شوند. سازمان منافقین در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۰، آشکارا اعلام کرد که فعالیت‌های این سازمان وارد فاز نظامی شده و اعضای این گروه که مسلح به انواع اسلحه‌های سرد و گرم بودند به خیابان‌ها ریخته و به قتل و جرح مردم و پاسداران کمیته و نیرو‌های انتظامی و تخریب اموال عمومی پرداختند.

تشکیل داعش

حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی با نام دفاع از حق و حقوق ملت‌ها را می‌توان یکی از جدیدترین روش‌های سلطه گری آمریکا بر کشور‌های خاورمیانه دانست، به طوری که با اذعان مقامات آمریکایی این کشور تمام تلاش خود را برای ایجاد گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت تا از طریق آن بتواند جنایات جدیدی را در خاورمیانه انجام دهد، جنایاتی که منجر به قتل عام مردم بی گناه کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان و ... شده است.

شهادت مدافع حقوق بشر

یکی از تلخ‌ترین جنایات اخیر آمریکایی‌ها علیه ملت ایران به شهادت رساندن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بود؛ شهید سلیمانی به‎عنوان مدافع واقعی حقوق‌بشر انسانی، فارغ از رنگ و مذهب، برای نجات تمام ادیان و بازگرداندن حقوق از دست رفته مسیحیان، ایزدی‎ها، اهل‎سنت و شیعیان علیه گروه‎های تروریستی - تکفیری مورد حمایت آمریکا و برای نجات مردم سوریه و عراق به پا خاست.

اقدام دولت آمریکا در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با انجام یک عملیات مسلحانه تروریستی از طریق پهپاد و پرتاب موشک به دو خودرو غیرنظامی در نزدیکی فرودگاه بین‎المللی شهر بغداد که سرنشینان غیرمسلح آن به‌‎صورت قانونی و خارج از شرایط جنگی با هواپیمای مسافربری وارد خاک این کشور شده بودند موجب شهادت تعدادی از فرماندهان نظامی بلندپایه ایران و عراق از جمله سردار سپهبد قاسم سلیمانی شد.

این اقدام جنایتکارانه مصداق بارز تروریسم دولتی است که مسئولیت کامل و تمام عواقب آن بر عهده دولت آمریکا است؛ این امر مصداق اقدام براندازانه و به‌کارگیری تروریسم دولتی علیه نیرو‌های ضدتروریسم آمریکایی است. آمریکایی‌ها با این جنایت، قهرمانان واقعی مبارزه با تروریسم وحشی تکفیری و تروریست‌های مأمور به ناامن‌سازی و بی‌ثباتی منطقه را ترور کردند. نگاهی به ابعاد و موارد فوق، منطق سوداگرانه و البته همراه با وقاحت آمریکایی را در برخورد با پدیده تروریسم و استفاده ابزاری از آن را برای مداخله و حضور اشغالگرانه به اثبات می‌رساند.

جنایت علیه بیماران

تحریم دارو‌ها و تجهیزات پزشکی نمونه بارز دیگری از حقوق بشر آمریکایی است؛ هرچند آمریکایی‌ها بار‌ها در اظهارات خود اعلام کردند که دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست، اما عملا با محروم کردن مردم ایران از دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی تلاش خود را به کار گرفتند تا حقوق بشر آمریکایی را بیش از پیش برای ملت ایران معنی کنند و با در مضیقه قراردادن بیماران خصوصا بیماران صعب‌العلاج تعدادی از آن‌ها (بیماران پروانه‌ای) را به کام مرگ کشاندند و همچنان تلاش می‌کنند بر درد آن‌ها بیافزایند.

بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، «آمریکایی‌ها مردم را می‌کُشند و با جنایت واضح و آشکار، خودشان را نشان می‌دهند و عذرخواهی هم نمی‌کنند؛ در عین حال زبانشان هم دراز است، می‌گویند حقوق بشر!»، اما کشتار و جنایات آمریکایی‌ها تنها مختص کشور‌های دیگر نیست بلکه آن‌ها با تبعیض نژادی آزادانه دست به جنایت علیه سیاه‌پوستان آمریکایی می‌زنند و حقوق آن‌ها در هیچ دادگاهی پیگیری نمی‌شود.

در نمونه‌ای دیگر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تظاهرات کنندگان را عده‎ای اراذل و تروریست‎های داخلی خواند و خواستار حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض‎ها شد. مصداق وضعیت بحرانی این قدرت پوشالی شاید همین جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد که فرمودند: «با این وضع پیش‎آمده، برخی ایرانی‎های داخل یا خارج از کشور هم که شغلشان حمایت از آمریکا و بزک آن بود، دیگر نمی‎توانند سر بلند کنند.»

هرچند در سال‌های گذشته نقاب حقوق بشر از چهره جنایتکار آمریکا افتاده است، اما ملت ایران نباید دشمنی آمریکایی‌ها را فراموش کرده و اسیر تبلیغات رسانه‌ای و لبخند‌های شیطانی سردمداران این کشور شوند، هفته حقوق بشر آمریکایی نیز فرصتی است تا با آشکار کردن جنایات آمریکایی‌ها برای مردم جهان پرده حقوق بشر آمریکایی بیش از پیش از چهره این کشور جنایتکار کنار رود.

برگ سیاه دیگری در تاریخ ننگین آمریکا و ااسرائیل

طی روزهای گذشته در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی داعش که دست پروده استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل است با اقدامی تروریستی هراس خود از زائران حاج قاسم نشان دادند؛ داعش با ایجاد دو انفجار باعث شهادت و مجروح شدن هموطنانمان شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها