دبیر تخصصی جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها خبر داد؛

ارسال ۱۰۳ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی «به‌یاد لاله‌ها»

«مدیری» با بیان اینکه تا کنون ۱۰۳ اثر توسط دبیرخانه جشنواره ملی «به‌یاد لاله‌ها» دریافت شده، گفت: با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه تمدید شده پیش‌بینی می‌شود شمار آثار ارسالی افزایش بیابد.
کد خبر: ۶۴۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 03January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «بهمن مدیری» دبیر تخصصی جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه استان سمنان، تهران و خراسان رضوی بیشترین اثر ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره داشتند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۳ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده است، افزود: با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه تمدید شده پیش‌بینی می‌شود شمار آثار ارسالی افزایش بیابد.

دبیر تخصصی جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها با بیان اینکه غالب آثار ارسالی در بخش آزاد جشنواره حضور یافتند، ادامه داد: این جشنواره در چهار سطح دانش آموزی، دانشجویی، خانواده معظم شهدا و بخش آزاد برگزار می‌شود.

مدیری با بیان این که اختتامیه جشنواره در میلاد حضرت سیدالشهدا و ۲۴ بهمن ماه برگزار می‌شود، افزود: دومین جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها با هدف بازتولید آزاد و هنری، معنامحور و امروزی از مفهوم شهید و شهادت با الهام از موضوعاتی چون سلوک عارفانه و حیات معنوی، باورهای دینی و میهن دوستانه، اطاعت از امام و رهبری، تاثیر فرهنگ عاشورایی، مسؤولیت پذیری، عشق به شهادت و... در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، و آزاد برگزار می شود.

دبیر تخصصی دومین جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها عنوان کرد: دبیرخانه دومین جشنواره ملی به‌یاد لاله‌ها ، به منظور مهارت‌افزایی دانشجویان در زمینه اصول داستان‌نویسی و ارتقای کیفی آثار ارائه شده در جشنواره «به یاد لاله‌ها» کارگاه‌های آموزشی رایگان با موضوعات: گزینش و تبدیل خاطره به داستان، چگونگی مضمون‌پردازی در حوزه دفاع مقدس و آشنایی با عناصر ماجراسازی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی از برپایی ۹ نشست در ارتباط با این جشنواره در دانشگاه‌های آزاد سطح استان خبر داد و گفت: همچنین برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی داستان‌نویسی در واحدهای دانشگاهی نیز برنامه ریزی شده است. ضمن اینکه یکی از جلسات دروس فارسی عمومی رشته‌های مرتبط با زبان و ادبیات فارسی واحدهای سطح استان نیز به معرفی جشنواره و شیوه‌ها و اصول داستان‌نویسی اختصاص یافته است. همچنین نشست نماد شناسی عنوان جشنواره نیز از دیگر پیش‌رویدادهای این جشنواره ملی است که به زودی برگزار خواهد شد.

همچنین سلطانی‌فر معاون فرهنگی دانشگاه آزاد استان سمنان نیز از انتشار کتاب یادمان اولین جشنواره به یاد لاله‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر این آثار برتر جشنواره نیز در قالب یک کتاب صوتی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان به دلیل توانمندی بالا در ادبیات پایداری و داستان کوتاه به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شده افزود: این جشنواره در راستای سیاست دانشگاه آزاد کشور در راستای مذهبی سازی فضای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد استان سمنان با تقدیر از همکاری دیگر دستگاه ها در برپایی این جشنواره عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، حوزه هنری، آموزش و پرورش استان، معاونت سما دانشگاه آزاد، بنیاد شهید استان و... در برگزاری این جشنواره ملی همکاری دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار