شهید قدس/ طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس: حضرت زهرا (س) نقش اساسی در قوام بخشی به انقلاب اسلامی ایران دارد

سردار «کوشکی» حضرت زهرا (س) را الگویی کامل برای انسان‌ها دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) نقش اساسی در قوام بخشی به انقلاب اسلامی ایران داشته است و زنان جامعه ما با اقتدا به این بانوی بزرگ، مردان خود را به جبهه‌های نبرد برای دفاع از ارزش‌های دینی و سرحدات کشور فرستادند.
کد خبر: ۶۴۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ - 02January 2024

سردار کوشکیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در جمع مادران شهدای طلاب و نخبگان حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به درپیش رو بودن میلاد حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) الگویی جهان شمول و کامل برای تمامی انسان‌ها بوده و این بانوی بزرگ نقش اساسی در قوام بخشی به انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته با نبرد‌های گوناگون و متفاوتی مواجه شده که در تمامی نبرد‌ها پیروز شده است بنابراین باید عامل اصلی موفقیت رزمندگان را مورد بررسی قرار داد چراکه تنها ادوات، تجهیزات و... برای پیروزی در یک نبرد کافی نیست.

سردار کوشکی با بیان اینکه نقش حضرت زهرا (س) را در دو عرصه پشت جبهه و در میدان رزم باید بررسی کرد، تاکید کرد: برای شناخت شهیدان اول باید والدین آن‌ها به خصوص مادران شهدا را بشناسیم و با بررسی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی درخواهیم یافت که ریشه شکل دهنده شخصیت این سردار بزرگ اسلام در خانواده وجود دارد لذا تعلیم و تربیت در خانواده امری بسیار مهم به شمار می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس درخصوص نقش حضرت زهرا (س) در پشت جبهه‌های دفاع مقدس نیز گفت: ۵۶ هزار شهید کشور متاهل بودند و زنان جامعه ما با اقتدا به دخت پیامبر گرامی اسلام (س) مردان خود را به جبهه‌های نبرد برای دفاع از ارزش‌های دینی و سرحدات کشور فرستادند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن بر دشمنی خود استوار بوده و نبرد بین حق و باطل همیشگی است، تاکید کرد: نبرد دائمی نیازمند سرباز و رزمنده است تا با جانفشانی برای مردم فداکاری کنند و بتواند در میدان رزم مثمر ثمر باشد و دوم اینکه در هرجایی از عملیات دفاع مقدس که کار به بن بست می‌رسید نام مبارک بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) در ذهن رزمندگان ایرانی نقش می‌‎بست.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که دشمن اگر بتواند به چیزی کمتر از قتل یا ارتداد شما از دین رضایت نمی‌دهد بنابراین دو راه بیشتر وجود یا باید قوی بود و در برابر دشمنان از دین و زندگی خود دفاع کرد یا با ذلت زیر چکمه مستکبران جان داد.

سردار کوشکی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و همت مادران همسران شهدا به درجه‌ای از قدرت رسیده که دشمن جرأت نگاه کردن به ایران اسلامی را ندارد، اضافه کرد: با شروع عملیات طوفان الاقصی و درگیری مابین جبهه مقاومت و رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار با ارسال پیام از ایران میخواهد وارد این درگیری نشود چراکه کشورمان از قدرت نشأت گرفته از خداوند متعال بهره‌مند است.

بنابه گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، دشمن به دنبال محو کردن تمام ارزش‌های دین خدا از قلب و روح جوانان کشور است بنابراین اگر نسل آینده به درستی تربیت نشوند باید منتظر شرایط سخت باشیم.

وی در ادامه سخنان خود مسجد و حوزه علمیه را حیات بخش اصلی انقلاب اسلامی دانست و از طلاب خواست که حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو به نسل جدید معرفی کنند.

این استاد دانشگاه یکی از دلایل مشکلات امروز جامعه را کم‌توجهی به مقوله تعلیم و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: آخرین جنگ ترکیبی دشمن، تغییر سبک زندگی و تبدیل زن مسلمان به ابزار است که به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد.

سردار کوشکی در پایان سخنان خود با تاکید بر ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه بر نقش‌آفرینی طلاب و روحیانیون در عرصه «جهاد تبیین» در اجتماع تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها