مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز:

دانش‌آموزان ۴۵ مدرسه شیراز میزبان پیکر مطهر شهید گمنام شدند/ تداوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدید

«موسوی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان این ناحیه به عنوان آینده سازان کشور همیشه مورد توجه قرار داشته و امسال نیز با هماهنگی مجموعه بسیج دانش آموزی بیش از ۴۵ مدرسه این ناحیه میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام در ایام فاطمیه بودند.
کد خبر: ۶۴۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ - 01January 2024

دانش‌آموزان ۴۵ مدرسه شیراز میزبان پیکر مطهر شهید گمنام شدند/ تداوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جدیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «سید عبدالصمد موسوی» مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز امروز، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان این ناحیه به عنوان آینده سازان کشور همیشه مورد توجه بوده که این امر پس از به شهادت رسیدن شهیدان آرشام سرایداران و محمدرضا کشاورز در نخستین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) شدت بیشتری گرفت.

وی افزود: برنامه‌ای همچون یادواره شهدا از اربعین تا سالگرد شهدای دانش آموز حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان افتخاری بزرگ در کارنامه آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز ثبت شد که امسال نیز با هماهنگی مجموعه بسیج دانش آموزی بیش از ۴۵ مدرسه این ناحیه میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام در ایام فاطمیه بودند.

موسوی با بیان اینکه استقبال پرشور دانش آموزان دهه هشتادی و نودی از شهید گمنام نشان از گسترش فرهنگ ایثار در بین نسل جوان به خصوص در زمان جنگ نرم دشمن دارد، گفت: تجدید میثاق باشکوهی با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام شهیدان از سوی دانش آموزان در استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام انجام شد که حال و هوای دانش آموزان با روایتگری راویان هشت سال دفاع مقدس دگرگون شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با اشاره به اهمیت سواد رسانه در بین دانش آموزان بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دختر ناحیه سه شیراز از مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کردند که در کنار فرا گرفتن ارزش‌های دینی و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام، سواد رسانه را نیز به عنوان یک امر مهم در جامعه امروزی جدای از کتب درسی فرا گرفتند.

این مقام مسئول تدریس سواد رسانه‌ای را لازمه وجود معلمان متخصص در این زمینه دانست و تصریح کرد: تاکنون سعی شده که معلمان ماهر در زمینه سواد رسانه ای، جنگ نرم، رسانه و فضای سایبری در تدریس کتاب سواد رسانه‌ای متوسطه دوم به عنوان یک درس کاربردی و تخصصی لازم جامعه، بکارگیری شوند که در استفاده از پژوهش سرا و جذب معلمان جدید کوشا بودیم و این امر کماکان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه رسانه در تعلیم و تربیت پرداخت و اضافه کرد: جامعه امروز بدون لحاظ کردن رسانه قطعا قابل درک نیست و در این میان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده و رسانه را جزو ۴ رکن تعلیم تربیت برشمرده است که اگر این دو بال در کنار یکدیگر قرار بگیرند یقینا امر تربیت نسل آینده به خوبی صورت خواهد گرفت.

موسوی با بیان اینکه در سند بالا دستی ۲ گزاره به رسانه‌ها اختصاص پیدا کرده است، تاکید کرد: در اسناد سازمان بین المللی یونسکو آموزش سواد رسانه‌ای و نیرو‌های فعال در این زمینه را قدرت‌مند در جامعه یاد کرده که اهمیت فعالیت خبرنگاران را مطرح می‌کند.

بنابه گفته مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو اسناد بالادستی آموزش و پرورش قرار دارد که در این سند «دانش» را عامل عزت مندی و قدرت مندی مطرح کرده از این رو برای داشتن ایران قوی دانش یکی از عوامل مهم تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم کلید قوی شدن ایران اسلامی است، اظهار کرد: امید به آینده شاه کلید قفل‌های پیش رو است که اصحاب رسانه می‌توانند امید را در جامعه زنده کنند بنابراین دانش آموز امروز باید داشته‌ها و دست آورد‌های کشور خود را ببیند و بشناسد که نقش رسانه اینجا تجلی پیدا می‌کند.

وی اشاره شدن مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و نشر سبک زندگی ایرانی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: رسیدن این نسل به حیات طیبه و رسیدن به نسل تمدن ساز از شاخصه‌های گام دوم است که باید رسانه به عنوان یک رکن تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به عنوان رکن دیگر این امر خطیر را محقق کنند.

موسوی، تاثیر گذاری بر جریان‌های اجتماعی، به کار گیری امکانات و فرصت‌های اجتماعی و تبیین نقش معلم در جامعه را از دیگر کاربرد رسانه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر تبلیغ دست آورد‌ها تاکید دارند تا مردم با فعالیت‌های خوب مجموعه‌ها آشنا شوند از این رو با همراهی هرچه بیش از پیش رسانه‌ها با آموزش و پرورش امیدواریم به تبلیغ واقعیت‌ها و دست‌آورد‌های مهم بپردازیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با طرح این موضوع که اگر در آموزش و تربیت نسل آینده وقت گذاشتیم چندین برابر آن را در آینده برداشت خواهم کرد، بیان کرد: در دو سال اخیر طرح مدرسه محوری یکی از طرح‌های خوبی بود که در حال اجرا است و حضور مسئولان ادارات در مدارس برای شندین حرف نسل جوان و احصا مشکلات از اهداف این طرح بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح مسجد محوری یا سه میم ارتباط منزل، مسجد و مدرسه برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی یکی از طرح‌های مناسبی بود که در حال اجرا است و طرح کیفیت بخشی در بطن آموزش محقق شد و باعث صعود ۱۰ پله‌ای آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز شد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و حضور رای اولی‌ها در عرصه انتخاب سکانداران آینده کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها