نقش بی بدیل «کرمان» در هشت سال دفاع مقدس

برنامه «پلاک هشت» در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» و این هفته سفر به استان «کرمان» مروری بر یاد و خاطرات شهدای این استان دارد.
کد خبر: ۶۴۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 31December 2023

نقش بی بدیل «کرمان» در هشت سال دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، استان «کرمان» با تقدیم شش هزار و ۷۰۰ شهید، یکهزار و ۸۰۰ جانباز و یک‌هزار و ۲۰۰ آزاده نقش موثری در دوران دفاع مقدس داشت.

متین السادات فیروزی تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» گفت: جریان تفکر عظیم بسیجی و ولایتمداری از شاخصه‌های مردم «کرمان» از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، تا دفاع از حریم حرم و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌هایی بود که رزمندگان استان «کرمان» با اعزام دو گردان از مجموع ۱۶ گردان بیشترین سهم را در این عملیات غرور آفرین داشتند.

این تهیه تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت رزمندگان کرمانی در جنگ هشت ساله حضور سردار سلیمانی بود که با سخنان امید آفرین شوق جنگ حق علیه باطل را دو چندان می‌کرد.

فیروزی ادامه داد: در برنامه روز دوشنبه ۱۰ دی، ضمن بررسی نقش مردم استان «کرمان» در هشت سال دفاع مقدس، مروری نیز بر زندگی شهید «یونس زنگی آبادی» خواهیم داشت. او در اول فروردین ۱۳۴۰ در روستای زنگی آباد بیست کیلومتری کرمان به دنیا آمد و، چون در روز عید قربان تولد یافت حاجی اش نامیدند.

فرمانده تیپ امام حسین لشکر ۴۱ ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق بود.

آنقدر از خود شایستگی نشان داد که تا جانشینی فرمانده لشکر هم پیش رفت و حاج قاسم سفارش کرده بود تا او را بعد از شهادتش به عنوان فرمانده لشکر بگذارند، اما بیست و سومین روز از دی ماه سال ۶۵ بود و چند روزی از شروع عملیات کربلای پنج می‌گذشت که یونس از ناحیه گردن و دست و پا به شدت آسیب دید و او را به همراه چند تن دیگر از بچه‌ها سوار بر وانتی کردند تا به عقب منتقل کنند که در میانه راه ماشینشان به وسیله هواپیما‌های بعثی بمباران شد و سر و دست یونس از پیکرش جدا شد و به جمع دوستان شهیدش پیوست.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی متین السادت فیروزی و اجرای آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: رادیو ایران

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار