یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

فتنه‌ای که به سرانجام نرسید

ملت ایران در ۹ دی سال ۱۳۸۸ همچون گذشته با بصیرت، آگاهی و هوشیاری صف خود را از آشوبگران، فتنه‌گران و اغتشاشگران جدا کردند و بار دیگر آتش فتنه دشمنان را خاموش و نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کردند.
کد خبر: ۶۴۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰ - 31December 2023
فتنه‌ای که به سرانجام نرسیدگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سعید نوروزی‌پور؛ دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ابزار‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار داشتند به دنبال شکست این انقلاب مردمی بودند و با حمایت از منافقین دست به ترور‌های ناجوانمردانه زدند.

در همان سال‌های اول انقلاب، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مطهری، باهنر و رجایی که از پایه‌گذاران انقلاب اسلامی بودند توسط دست‌پرورده‌های استکبار جهانی ترور شدند.

آن‌ها پس از اینکه نتوانستند با ترور شخصیت‌هایی که هر کدام پایه‌ای برای انقلاب اسلامی بودند، جلوی حرکت انقلاب را بگیرند، دست به تحریک صدام زدند و جنگ تحمیلی را علیه سرزمینمان آغاز کردند.

دشمنان که امید زیادی به پیروزی برابر ایران در جنگ داشتند در طول هشت سال جنگ تحمیلی حامی تسلیحاتی و نظامی صدام بودند و در آن زمان به روزترین تسلیحات نظامی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند.

اما ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس با ایثار، رشادت، شهامت و از خودگذشتگی دشمنان را شکست دادند و محدودیت‌ها را به فرصتی برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف به خصوص نظامی تبدیل کردند.

جمهوری اسلامی ایران با به‌کارگیری جوانان متعهد و متخصص توانست در عرصه نظامی به بالاترین سطح از آمادگی برسد؛ دشمنان ایران اسلامی هرگاه دست از پا خطا کردند و خیال شوم بر سر پروراندند با جواب محکم جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند.

دشمنان پس از شکست‌های پی در پی در حوزه نظامی راهبرد خود را تغییر دادند؛ آن‌ها با استفاده از رسانه و فضای مجازی به دنبال ناکارآمد نشان دادن مسئولین و تحریک مردم علیه آن‌ها بودند.

آن‌ها در سال ۸۸ با استفاده از یک دروغ بزرگ سیاسی یعنی تقلب در انتخابات و همراه کردن افراد خاص برخی‌ها را در کشور تحریک و با نفوذ دست‌پرورده‌های خود در میان آن‌ها صحنه را برای عقده‌گشایی خود آماده کردند و با تخریب اموال عمومی آن را به پای مردم ایران نوشتند؛ اما ملت ایران در همان سال ضمن محکوم کردن عده‌ای آشوبگر صف خود را از آن‌ها جدا کردند.

ملت بصیر ایران اسلامی در روز ۹ دی با بصیرت، آگاهی و هوشیاری و با حضور میلیونی خود دشمن را باری دیگر شکست دادند و حمایت خود از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

ملت ایران با حضور در راهپیمایی اقتدار و آرامش نشان دادند که همچون گذشته پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و همواره پشتیبان جمهوری اسلامی ایران هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حماسه ۹ فرمودند: شورای شما بحمدالله این خصوصیت را داشته است. دلائل زیادی هم برای این هست؛ آخری‌اش همین نهم دی است؛ قبلش - ده سال قبل از این - ۲۳ تیر است که اشاره فرمودند؛ آن روز هم نیاز لحظه‌ها بود؛ این یک کار متعارف و معمولی نبود. راهپیمائی مردم در بیست و دوی بهمن با همه‌ی عظمتی که دارد - که حالا عرض خواهم کرد - یک کار متعارف است، یک کار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است که انجام بگیرد و انجام می‌گیرد؛ اما بیست و سه‌ی تیر در سال ۷۸، یک کار متعارف نبود، یک کار متوقع نبود؛ اهمیت داشت که این مجموعه بداند و بفهمد که این کار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. کار نهم دی ماهِ امسال هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ی مناسب و مورد نیاز؛ این اساس کار است که مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن کاری را که باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شورای هماهنگی تبلیغات این خصوصیت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ی اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبت‌های مختلف که قله‌هائی را در تاریخ ما به وجود آورد. یکی از این قله‌های فراموش نشدنی، همین نهم دی امسال بود. (۱۳۸۸/۱۰/۲۹)

امروز و پس از گذشت سال‌ها نیز ملت ایران نشان داده‌اند در میدان حضوری فعال دارند و هر گاه کشور نیاز دارد با تمام توان وارد میدان می‌شوند و پاسخی کوبنده به کسانی می‌دهند که چشم طمع به این کشور دارند.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها