دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موزیک نیروهای مسلح رو به پیشرفت است/ مرحله استانی «ترنم فتح» برگزار شد

امجدیان با بیان اینکه موزیک نیروهای مسلح رو به پیشرفت است، گفت: مرحله استانی جشنواره در تمام استان‌ها درحال برگزاری است که پس از این مرحله، جشنواره در این مرحله در هفت منطقه کشور برپا خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳ - 27December 2023

سرهنگ «علیرضا امجدیان» دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه امسال جشنواره ترنم فتح در سه مرحله استانی، منطقه‌ی و کشوری درحال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله استانی جشنواره در تمام استان‌ها درحال برگزاری است که پس از این مرحله، جشنواره در این مرحله در هفت منطقه کشور برپا خواهد شد. مرحله ملی جشنواره سوم خرداد ۱۴۰۳ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی به مرحله استانی این رویداد در استان تهران پرداخت و تصریح کرد: یگان دژبان ارتش، یگان تجمیعی دوم نزاجا، یگان مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرابی، دانشگاه تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع)، یگان دژبان سپاه پاسداران، یگان پدافند هوایی، یگان دانشگاه هوایی ستاری، یگان دانشگاه هوایی شهید ستاری، یگان تجمیعی یکم نزاجا و فرماندهی حفاظت از شخصیت‌ها و دژبان فراجا، یگان‌هایی بودند که در مرحله استان تهران جشنواره به‌اجرا پرداختند.

دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» تصریح کرد: سرتیپ علی نعمتی، تقی ضرابی و حسین میزرایی داوران استان تهران جشنواره ملی ترنم فتح هستند که اثار را داوری خواهند کرد. در این رویداد استانی ضمن اعلام رتبه‌های کسب شده تمام گروه‌ها، از سه یگان برتر جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد و گروه‌های برتر به مرحله ملی جشنواره راه می‌یابند.

امجدیان به اهمیت برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: خوشبختانه برگزاری مستمر جشنواره ترنم فتح در بین یگان‌های نیرو‌های مسلح باعث انگیزه برای ارتقاع سطح کیفی این یگان‌ها شده است و امروز شاهدیم این جشنواره زمینه‌ی رشد موزیک یگان‌های مسلح شده است.

وی به سطح کیفی جشنواره اشاره کرد و با بیان اینکه در بین گروه‌های شرکت‌کننده جشنواره امسال رقابت خوبی به وجود آمده است، گفت: رقابتی که در بین گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح به وجود آمده است باعث شده شاهد ارتقای کیفیت اجرای گروه‌ها در جشنواره ترنم فتح باشیم و معتقدم امسال جشنواره به شکوفایی رسیده است.

دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» تصریح کرد: گروه‌های شرکت کننده در جشنواره ترنم فتح به‌خوبی نسبت به نقاط قوت و ضعف همد‌یگر اشراف پیدا کرده‌اند، اما هنوز برای ارتقا گروه‌های موزیک در بخش اجرا و رهبری جای کار و تلاش وجود دارد.

عضو هیئت داوران ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» خاطرنشان کرد: یک تک‌خوان در گروه موزیک به‌تن‌هایی این قابلیت را دارد که بتواند گروه را زنده کند و تمام نقاط ضعف آن را بپوشاند؛ در این بخش گروه‌های موزیک می‌توانند حتی از خواننده‌های مطرح استفاده کرد.

امجدیان به اهمیت تربیت نوازنده و رهبر برای گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح پرداخت و گفت: به‌روز رسانی ادوات موسیقی یکی از مسائلی است که برای یک اجرای خوب و فاخر مهم و حائز اهمیت است. باید تمام اعضای این گروه‌ها کیفیت کارهایشان را ارتقا بدهند و کلاس و دوره‌های مختلف آموزشی برایشان برگزار شود.

وی به جایگاه ارکستر‌های نظامی در کشور‌های مختلف پرداخت و گفت: در کشور‌های مختلف شاهدیم که کیفیت ارکستر نظامی با ارکستر سمفونیک‌هایشان برابری می‌کند؛ چرا ما نباید این چنین کیفیت‌هایی را در گروه‌های موزیک نیروی‌های مسلح شاهد باشیم. ما در ایران امکانات، استعداد و نیروی مورد نیاز این مسئله را داریم تا در عرصه موزیک نیرو‌های مسلح بدرخشیم و در فستیوال‌های مختلفی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود، شرکت کنیم.

دبیر ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» ادامه داد: باید از بین گروه‌های مختلف نیرو‌های مسلح افراد توانمند را انتخاب کنیم و یک تیم نهایی و ارکستر قوی را تشکیل دهیم. این گروه با مدیریت یک رهبر می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند.

امجدیان با تاکید براینکه انواع موسیقی ملی، مذهبی و ارکستر باید برای مردم اجرا شود، افزود: گروه‌های موزیک نظامی می‌توانند قطعات شاخصی را به مناسبت‌های مختلف در میادین و فضا‌های عمومی شهری برای مردم اجرا کنند؛ این اتفاق می‌تواند در یک تعامل بین نیرو‌های مسلح و شهرداری‌ها رقم بخورد و قطعات خوبی به‌صورت رایگان و با بهره‌گیری از خوانندگان مطرح اجرا شود. حتی خانواده‌های نیرو‌های مسلح می‌توانند مخاطب این موزیک‌ها باشند و موجب کسب درآمد مالی برای اعضا باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار