در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

داور جشنواره ترنم فتح: ارتقای سطح کیفی گروه‌های موزیک نظامی، دستاورد جشنواره «ترنم فتح»/ موزیک نظامی قابلیت اجرای عمومی دارد

میرزایی با تاکید بر اینکه جشنواره «ترنم فتح» به سطح کیفی گروه‌های موزیک نظامی کمک کرد، گفت: موزیک‌های نظامی قابلیت اجرای عمومی دارند که باید از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۶۴۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۷ - 26December 2023

جشنواره «ترنم فتح» به سطح کیفی گروه‌های موزیک نظامی کمک کرد/ موزیک نظامی قابلیت اجرای عمومی دارد«حسین میرزایی» عضو هیئت داوران ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس اظهار داشت: در بین گروه‌های شرکت‌کننده جشنواره امسال رقابت خوبی به‌ وجود آمده است و همین باعث شده شاهد ارتقای کیفیت اجرای گروه‌ها در جشنواره ترنم فتح باشیم و معتقدم امسال جشنواره به‌ شکوفایی رسیده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های شرکت کننده در جشنواره ترنم فتح به‌خوبی نسبت به نقاط قوت و ضعف همد‌یگر اشراف پیدا کرده‌اند اما هنوز برای ارتقا گروه‌های موزیک در بخش اجرا و رهبری جای کار و تلاش وجود دارد. 

عضو هیئت داوران ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» خاطرنشان کرد: یک تک‌خوان در گروه موزیک به‌تنهایی این قابلیت را دارد که بتواند گروه را زنده کند و تمام نقاط ضعف آن را بپوشاند؛ در این بخش گروه‌های موزیک می‌توانند حتی از خواننده‌های مطرح استفاده کرد.

میرزایی به اهمیت تربیت نوازنده و رهبر برای گروه‌های موزیک نیروهای مسلح پرداخت و گفت: به‌روز رسانی ادوات موسیقی یکی از مسائلی است که برای یک اجرای خوب و فاخر مهم و حائز اهمیت است. باید تمام اعضای این گروه‌ها کیفیت کارهایشان را ارتقا بدهند و کلاس و دوره‌های مختلف آموزشی برایشان برگزار شود.

وی به جایگاه ارکسترهای نظامی در کشورهای مختلف پرداخت و گفت: در کشورهای مختلف شاهدیم که کیفیت ارکستر نظامی با ارکستر سمفونیک‌هایشان برابری می‌کند؛ چرا ما نباید این چنین کیفیت‌هایی را در گروه‌های موزیک نیروی‌های مسلح شاهد باشیم. ما در ایران امکانات، استعداد و نیروی مورد نیاز این مسئله را داریم تا در عرصه موزیک نیروهای مسلح بدرخشیم و در فستیوال‌های مختلفی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود، شرکت کنیم.

عضو هیئت داوران ششمین جشنواره ملی «ترنم فتح» ادامه داد: باید از بین گروه‌های مختلف نیروهای مسلح افراد توانمند را انتخاب کنیم و یک تیم نهایی و ارکستر قوی را تشکیل دهیم. این گروه با مدیریت یک رهبر می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند.

میرزایی با تاکید براینکه انواع موسیقی ملی، مذهبی و ارکستر باید برای مردم اجرا شود، افزود: گروه‌های موزیک نظامی می‌توانند قطعات شاخصی را به مناسبت‌های مختلف در میادین و فضاهای عمومی شهری برای مردم اجرا کنند؛ این اتفاق می‌تواند در یک تعامل بین نیروهای مسلح و شهرداری‌ها رقم بخورد و قطعات خوبی به‌صورت رایگان و با بهره‌گیری از خوانندگان مطرح اجرا شود. حتی خانواده‌های نیروهای مسلح می‌توانند مخاطب این موزیک‌ها باشند و موجب کسب درآمد مالی برای اعضا باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها