یونیسف:

میزان مرگ‌ومیر کودکان در غزه ۲ برابر بیشتر از ۴۰ درگیری دیگر در جهان بوده است

معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که میزان مرگ‌ومیر کودکان در غزه ۲ برابر بیشتر از ۴۰ درگیری دیگر در جهان بوده است.
کد خبر: ۶۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ - 25December 2023

میزان مرگ‌ومیر کودکان در غزه ۲ برابر بیشتر از ۴۰ درگیری بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ به عنوان «یکی از سخت ترین» سال‌ها برای کودکان در سراسر جهان ثبت شده است.

معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در این ارتباط به این خبرگزاری گفت: میزان مرگ و میر کودکان در غزه دو برابر بیشتر از ۴۰ درگیری بوده است.

بر اساس گزارش این نهاد، جدا از جنگ و درگیری‌های مختلف در نقاط مختلف جهان، کمبود منابع مالی برای تخصیص کمک‌های بشردوستانه از مشکلات مطرح کنونی است؛ موضوعی که به شدت به کودکان آسیب رسانده است.

«تد چایبان» (Ted Chaiban) معاون مدیر اجرایی یونیسف در این مصاحبه گفت که فکر می‌کند سال ۲۰۲۳ یکی از دشوارترین سال‌ها برای کودکان در نقاط مختلف جهان بوده است. در این میان، خشونت‌های وحشتناک و بی سابقه در نوار غزه به واقع تکان دهنده بوده اند.

این مصاحبه اضافه می‌کند که نسبت کودکان کشته شده در غزه، در مقایسه با جمعیت کلی کشته شدگان جنگ (در طرف فلسطینی)، بیش از ۴۰ درصد بوده است. این میزان تقریباً بیش از ۲ برابر میزانی بوده که در ۴۰ مورد جنگ و منازعه مشابه قابل مشاهده بوده است.

این مقام اجرایی یونیسف اضافه کرد که آنچه در نوار غزه می‌گذرد، حقیقتاً شوکه کننده است. بر اساس آمار‌های رسمی منتشر شده، از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۲۰ هزار ۴۲۴ فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که اغلب آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار