برترین‌های سومین جشنواره شعر طنز خراسان رضوی معرفی شدند

جشنواره استانی شعر طنز شهاب ترشیزی با معرفی نفرات برتر در کاشمر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 23December 2023

برترین‌های سویمن جشنواره شعر طنز خراسان رضوی معرفی شدندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «علی مشهدی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: طنز از هجو و تمسخر جدا است و اگر در قالب چاشنی طنز مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف بیان شود، قطعا تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی افزود: اگر در برخی رفتار‌ها و‌ تعاملات اجتماعی با مشکل روبرو هستیم، یا گا‌ها مسوولین به وظایف خود عمل نمی‌کنند طنز در عین شوخی و خنده می‌تواند سازندگی و اثرگذاری بالایی داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تاکید بر اینکه باید بستر و‌ شرایط به گونه فراهم شود تا طنزپردازان بدون ترس و واهمه در تمامی عرصه‌ها بتوانند نقد خود را بیان کنند، گفت: بیان مشکلات با چاشنی طنز بیشتر و بهتر جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه این مراسم «حمید عشقی» دبیر جشنواره با اذعان به اینکه سومین جشنواره استانی شعر طنز شهاب ترشیزی نسبت به دوره‌های قبلی شکوفاتر و پویاتر به لحاظ کمی و کیفی برگزار شد، گفت: ۳۱۴ اثر شعر طنز با موضوعات ازدواج و فرزندآوری، اقتصاد و اشتغال، آب و زندگی، محیط زندگی و فضای مجازی از ۱۳۲ شاعر به دبیر خانه جشنواره رسید.

وی با اشاره به اینکه که رضا رفیع، قاسم رفیعا و علی‌اصغر داوری ترشیزی داوران این جشنواره بودند، تصریح کرد: پس از بررسی و امتیازدهی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، بر اساس آرای هیات داوران نفرات برگزیده مشخص شدند.

بر اساس رأی هیأت داوران «مهدی خداپرست» از مشهد، «عباس باقریه» از نیشابور و «عبدالرحمن قنبری» به ترتیب به عنوان نفرات اول و سوم انتخاب شدند.

داوران سومین جشنواره استانی طنز شهاب ترشیزی همچنین «حسن عارفی‌مهر» از کاشمر، «علی‌اصغر دلیلی صالح» از مشهد، «محمد صفری» از فردوس، «زکیه مرادپور» از کوهسرخ و «محمد درودی» از نیشابور را شایسته تقدیر دانستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار