مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

قصه‌گویی ابزار مهم تربیتی در فرهنگ کهن ایرانی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قصه گویی به عنوان یک ابزار مهم تربیتی در فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی یاد کرد.
کد خبر: ۶۳۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ - 21December 2023

قصه‌گویی ابزار مهم تربیتی در فرهنگ کهن ایرانی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حامد علامتی صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: قصه و قصه گویی یکی از ابزار‌های مهم تربیتی در فرهنگ کهن ایران و اسلامی است و این کار ریشه در فرهنگ قرآنی مثل قصص قرآنی و ریشه در تاریخ کهن ایران عزیز دارد.

وی یادآور شد: قصه عنصری است که در آثار اسطوره‌های ملی از فردوسی، سعدی و حافظ تا اسطوره‌های معاصر، به شکل قابل ملاحظه‌ای مورد توجه قرار گرفته بنابراین می‌توان از قصه به عنوان ابزاری در دسترس و تأثیرگذار در کشورمان یاد کرد.

علامتی، عمومی سازی و مردمی سازی قصه را سیاست اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این دوره از جشنواره برشمرد و افزود: به دنبال این هستیم که پدران و مادران به راحتی برای فرزندان خود قصه بگویند و فرهنگی را به نسل جدید منتقل کنند و بذر ایمان را در وجود آن‌ها بکارند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: دبیرخانه دائمی قصه گویی در یزد مستقر و یزد به عنوان پایتخت قصه گویی معرفی شد که این انتخاب دلایل متعددی از جمله تاریخ کهن و فرهنگ اصیل مردم یزد و تعلق قصه گوی شهیر، مهدی آذریزدی همچنین حضور مسئولان فرهنگ دوست این استان است.

وی یادآور شد: امسال از ۱۴ کشور دنیا در این رویداد شرکت کردند که این میزان مشارکت در نوع خود بی نظیر است، زیرا ۱۷ هزار ۵۳۷ قصه به دبیرخانه جشنواره رسید.

علامتی با بیان اینکه یکی از موضوعات ویژه جشنواره، جایزه ویژه سردار سلیمانی است، عنوان کرد: انتخاب این موضوع در این جشنواره بین المللی، این اسطوره را در مسیر جهانی شدن قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد و امروز برگزیدگان این رویداد بین المللی معرفی و تجلیل می‌شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار