در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی ایران در دفاع مقدس؛

سرلشکر صفوی: گسترش جبهه مقاومت از غرب آسیا تا آمریکای جنوبی/ هنر ما در نهضت خاطره‌گویی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هدف از برگزاری نهضت خاطره‌گویی بازگو کردن فلسفه رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، گفت: هنر ما این است که در نهضت خاطره‌گویی، فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنیم.
کد خبر: ۶۳۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ - 19December 2023

سرلشکر صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار داشت: از فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) برای راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی هفت سال می‌گذرد و امروز هشتمین همایش کلاس نهضت فصلی خاطره‌گویی است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: امروز سخنرانی‌های خوبی در این نهضت خاطره‌گویی شنیدیم و جا دارد که از همه عزیزان حاضر در این مراسم تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت ما زیر ۴۰ سال و جوان هستند و این‌ها دفاع مقدس را ندیدند، افزود: هدف ما پرورش نسل جوان است؛ جوانانی که در ارتش، سپاه، بسیج و دانشگاه‌ها هستند. هنر ما هم این است که در نهضت خاطره‌گویی، فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنیم.

دستیار فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه دفاع مقدس در جهان و منطقه غرب آسیا تاریخ‌ساز شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری نهضت خاطره‌گویی بازگو کردن فلسفه رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

سردار صفوی اظهار داشت: اگر انقلاب‌های فرانسه، چین، روسیه را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنید، تفاوت اصلی انقلاب ما را در رهبری و حضور و مشارکت مردم می‌بینید.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارای فرهنگ و ایدئولوژی بود، گفت: در دوران دفاع مقدس، امام راحل و نیرو‌های مسلح بسیار مؤثر بودند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران قهرمانانه جنگید و شجاعانه پیروز شد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس غیر از ارتش و سپاه، امام راحل دو میلیون بسیجی را هم به جبهه‌ها و میدان نبرد علیه باطل آوردند.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه هدف ما بیان این مجاهدت‌ها و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، افزود: در خطوط مقدم جبهه‌ها، رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج حضور داشتند و از ۳۰۰ هزار شهید دفاع مقدس ما، بیش از ۳۶ هزار تن دانش‌آموز و نزدیک به پنج هزار تن دانشجو هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جنگ تحمیلی باعث آوارگی بیش از سه میلیون نفر از خانه‌ها و شهر‌ها شده بود، یادآور شد: شرایط جنگ تحمیلی با مجاهدت‌های مردم و نیرو‌های مسلح کشورمان تغییر کرد.  

وی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جبهه مقاومت قدرتمند از غرب آسیا تا آمریکای جنوبی ایجاد کرده است، گفت: این دو رخداد عظیم از مرز‌های ایران فراتر رفته و تبدیل به فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت نه‌تنها در منطقه بلکه در آمریکای جنوبی شد که امروز کشورهای آن منطقه مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

سردار صفوی به مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل دشمن صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و دیدیم که جنگ غزه چگونه مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی را رسوا کرد و نشان داد که آن‌ها در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی چشم بینا و گوش شنوا ندارند و حتی قطعنامه شورای امنیت را وتو می‌کنند. «بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا سه بار به مناطق اشغالی سفر کرد و گفت که اسرائیل را در حال فروپاشی دیدم.

دستیار فرمانده معظم کل قوا با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها در نبرد غزه اظهار داشت: آمریکایی‌ها فرماندهی نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و لجستیکی را در جنگ غزه عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به جنگ شناختی دشمنان علیه کشورمان گفت: انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس رمز موفقیت در تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن است و ما باید در عرصه فضای مجازی و جنگ شناختی و فرهنگی نیز همچون دفاع مقدس پیروز شویم.

سرلشکر صفوی در پایان، نهضت خاطره‌گویی و انتقال تجارب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را یکی از ابزار‌های مهم نبرد در جنگ شناختی برشمرد و بر لزوم موفقیت در فضای مجازی تأکید کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها