در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی ایران در دفاع مقدس؛

فرمانده نیروی دریایی سپاه: سازماندهی «نیروی دریایی در سایه»/ بسیج دریایی امنیت سکو‌های نفتی را تأمین می‌کند

دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی در سایه را سازماندهی کردیم، گفت: برای تأمین امنیت سکو‌های نفتی از بسیج دریایی استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ - 19December 2023

فرمانده نیروی دریایی سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برای انجام عملیات دریایی نیاز به نیروی دریایی داریم و اگر در زمان صلح، نیروی دریایی نسازیم در زمان جنگ نمی‌توانیم از آن بهره ببریم.

دریادار تنگسیری با تأکید بر اینکه دریا برای ما بسیار مهم است، افزود: باید دید بلندی به دریا داشته باشیم؛ همان دیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دریا دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: از ابتدای جنگ تحمیلی در آبادان با مشقت‌هایی روبه‌رو شدیم و گا‌هی با توجه به مسیر‌های سختی که وجود داشت، نیاز به تجهیزات دریایی و شناور‌ها را حس کردیم.

وی ادامه داد: ما در دوران جنگ تحمیلی از اولین مسیر دریایی با استفاده از شناور‌های مردمی عبور کردیم. عبور از رودخانه در آن زمان نیاز به شناور داشت و از همان زمان این نیاز برای ما شروع شد.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس برای عبور از کارون و انجام عملیات هم ما نیاز به شناور‌ داشتیم و برای این کار، تمامی شناور‌های مردمی را جمع و از آن‌ها استفاده کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس در محاصره بودیم و با همین شناور‌های مردمی از محاصره دشمن نجات پیدا کردیم. ما باید کار‌ها و پشتیانی‌های مردمی در دوران جنگ را به نسل‌های بعدی منعکس کنیم.

وی یادآور شد: در عملیات بدر بود که ما به شناور‌های ساخت خودمان رسیدیم و از آن‌ها استفاده کردیم، اما باز هم در کنار آن از شناور‌های مردمی هم استفاده می‌کردیم.

دریادار تنگسیری افزود: مردم در جنگ بسیج شدند و ما را یاری کردند؛ بعد از جنگ هم ما متوجه شدیم که می‌شود از ظرفیت این مردم غیور در همه میدان‌ها استفاده کنیم. برادران اهل سنت و شیعه ما شناور‌ها را آوردند و ما را از بسیاری از مشکلات نجات دادند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه «بسیج دریایی» و نقش شناور‌های مردم در جنگ را عامل بسیار مهمی دانست و گفت: ما بیش از ۳۳ هزار شناور و ۵۵ هزار نیروی مردمی را سازماندهی کردیم. در دریای سرخ ۹ نفر دزد دریایی به شناورهای کشورمان حمله کردند، اما همین بسیج دریایی ما آن‌ها را دستگیر کرد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج دریایی را تحسین کردند و فرمودند که اگر شما سمت آن‌ها نروید، دیگران به سمت آن‌ها خواهند رفت. در سیل جاسک، ما برادران اهل سنت را از مشکلات نجات دادیم.

سردار تنگسیری افزود: فاز دوم، «بسیج اقیانوس» بود که ما آن را هم سازمان دادیم و مرحله سوم، «نیروی دریایی در سایه» بود که این نیرو را هم ساماندهی کردیم و امروز برای تأمین امنیت سکو‌های نفتی از بسیج دریایی استفاده می‌کنیم.

فرمانده ندسا با بیان اینکه ما برای عملیات‌های دریایی، نیازمند نیروی انسانی ماهر هستیم، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است؛ این راهبرد در سه بُعد «برد»، «تجهیزات و سلاح» و «جغرافیا» است که ما در مبحث برد دارای راهبرد هستیم و در زمینه تجهیزات و سلاح هم هر نوع تجهیزاتی را که مورد نیاز بوده در نیروی دریایی تولید کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار