در یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر ترشیز؛

مدیرکل حفظ آثار خراسان رضوی: حضور در جهاد ضامن سعادت اخروی است/ بهره‌گیری از زلال معرفت شهیدان، غبار غم را می‌زداید

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: مسیر عاقبت بخیری از جهاد همه جانبه در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، خدمت‌رسانی، دفاعی و امنیتی می‌گذرد. هر یک از عرصه‌های زندگی حتی تربیت فرزندان بایستی توام با جهاد باشد تا عاقبت بخیری محقق شود.
کد خبر: ۶۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ - 14December 2023

دامنه تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس باید به یک سند ماندگار هزارساله برسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، دومین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، پیشکسوتان جهاد سازندگی و خانواده‌های شهدا در سالن سرو کاشمر برگزار شد.

در این مراسم سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه باید با زلال معرفت شهدا غبار غم را شست، اظهار داشت: یکی از تأکیدات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که سخن شهیدان را بشنویم. بخشی از سخن شهدا در وصایای آن‌ها ذکر شده و بخشی دیگر در عمل و برآیند کلی کار شهیدان، نمود دارد که نتیجه و ثمره ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی آن‌ها است.

وی در تکمیل صحبت خود افزود: شهیدان از ما می‌خواهند که دست از اسلام و ولایت برنداریم، از جهاد روی برنتابیم، در برابر حوادث روزانه‌ای که بر ما می‌گذرد؛ راه را گم نکنیم و در بمباران تبلیغات دشمن؛ مرعوب و مجذوب بیگانه نشویم، از راه طی شده با سرافرازی؛ پشیمان نشویم، وحدت و انسجام درونی و اتصال خود را با ارزش‌های دینی حفظ کنیم و به کمک مستضعفان برویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه مجاهد فی سبیل‌الله از درب جهاد وارد بهشت خواهد شد، یادآور شد: اگر سخن شهیدان به درستی شنیده شود؛ لباس رزم از تن ما بیرون نخواهد آمد و لباس بزم بر تن ما نخواهد شد چراکه دشمن به دنبال این است که دچار غفلت شده و غرق در مظاهر مادی شویم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه جهاد ذوابعاد است، گفت: مسیر عاقبت بخیری از جهاد همه جانبه در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، خدمت‌رسانی، دفاعی و امنیتی می‌گذرد. هر یک از عرصه‌های زندگی حتی تربیت فرزندان بایستی توام با جهاد باشد تا عاقبت بخیری محقق شود. در این روز‌ها تربیت فرزند؛ نیازمند یک جنگ تمام عیار است چراکه باید با تمامی مظاهر انحطاط جنگید تا دامان خود و خانواده را از آتش انحراف مصون بداریم.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید قدردان پیشکسوتان عرصه عزت و شرف، بخصوص جهادگران جهادسازندگی، باشیم، عنوان داشت: در استان خراسان؛ ۶۳ هزار نیرو در قالب جهادسازندگی به جبهه‌ها اعزام شدند و به شرف جانبازی و شهادت نائل آمدند. اسناد مربوط به این حضور؛ بایستی جمع‌آوری شوند. به بیان دیگر؛ در جلساتی از این دست باید به کار‌های بزرگ و بزرگانی که اقداماتی از این دست را آفریدند بپردازیم و نگذاریم که به بوته فراموشی سپرده شود چراکه اقداماتی از این دست مربوط به گذشته نیست بلکه نیاز امروز و حتی آینده است چراکه هرکجا که انقلاب اسلامی نیاز به نیرو داشته باشد، باید خلأ‌ها پر شود.

وی بیان داشت: برای نمونه واحد اعزام کمپرسی به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس بایستی تلاش‌ها و فعالیت‌هایش ثبت و نهادینه شود تا اگر در آینده به جای کمپرسی به وسیله دیگری احتیاج شد؛ آن نیاز بر اساس این الگو برطرف شود. علاوه بر آن، واحد‌هایی نظیر انصارالمجاهدین، انسجام‌بخشی به اصناف و اقشار برای پشتیبانی از جنگ، فرهنگی و تبلیغات، روحانیت و اعزام به مناطق مأموریت، بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده، جمع‌آوری، بسته‌بندی و ارسال کمک‌های مردمی، تدارکات، خواهران حزب‌الله، کارگاه‌های تولیدی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، فعالیت‌های فنی و تخصصی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کارنامه ارزشمند ایثارگران جهاد و مجاهدان سنگرساز بی‌سنگر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه چنین پیشینه پرافتخاری بایستی، جمع‌آوری و تدوین شود و پیش چشم مشتاقان قرار بگیرد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی تأکید کردند که اگر شما از افتخارات خود نگویید، دشمن آن را بیان خواهد کرد. منتهی دشمن دروغ می‌گوید و تحریف و انحراف ایجاد می‌کند. ما باید بیان‌کننده حقایق باشیم و آن را همان طور که بوده است عرضه کنیم. بحمدالله در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: یکی از دغدغه‌ها این است که دامنه تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس؛ از تکریم یک روزه رزمندگان آن دوران به یک سند ماندگار برسد. دائماً این منطق زیبا؛ باید پیش چشم باشد و نسل‌های آینده به صورت پی‌درپی با این فرهنگ آشنا باشند و نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به میزبانی استان خراسان رضوی از ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس گفت: با تدفین این شهدای والامقام در ۱۲ نقطه از استان، خراسان رضوی در ۱۴۰ نقطه مزار شهید گمنام را میزبانی می‌کند. حضور این شهدا همچون ابر رحمتی؛ غبار برخی آلودگی‌ها را از ساحت جامعه شست‌وشو داد. دائماً بایستی با شهیدان رفت‌وآمد داشته باشیم و ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنیم چراکه شهدا معدن کرم و عنایت هستند و به تعبیر امام راحل؛ شهدا امامزادگان عشق هستند و مزار آن‌ها مطاف فرشتگان و دارالشفای مومنان است. روح پاک همه شهیدان بر اعمال ما ناظر است.

وی با اشاره به طرح مسئله جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری و قطعی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در زمانه‌ای که جای شهید و جلاد و ظالم و مظلوم عوض می‌شود؛ یکی از مسئولیت‌هایی که راه شهدا را تداوم می‌بخشد؛ تبیین صحیح موضوعات است چراکه بمباران دشمن بسیار است و راست و دروغ‌های بسیاری درهم آمیخته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین در غزه گفت: امروز به رغم اینکه جنایات رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با افتخار اعلام می‌کند که یک صهیونیست است! اما در مقابل شاهد هستیم که حرکت مقتدرانه و مظلومانه جبهه مقاومت در غزه همچون کوه ایستادگی می‌کند. باید هم آن‌ها را دعا و حمایت کنیم و هم قدم‌های مثبتی به جهت همراهی برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها