استاندار ایالت سند پاکستان:

مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست

تسوریوی به شرارت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم ‎‌مظلوم غزه پرداخت و گفت: مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست. در این راستا کشور پاکستان ضمن حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین، از مواضع ایران در قبال ملت فلسطین حمایت و قدردانی می‌کند.
کد خبر: ۶۳۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳ - 13December 2023

روابط گسترده‌ای بین پاکستان و ایران برقرار استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدکامران تسوری» استاندار ایالات سند کشور پاکستان پیش از ظهر امروز با حضور در محل استانداری با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود به مشهد مقدس، اظهار داشت: چند ساعت است که از سفر ما به ایران می‌گذرد و در همین مدت بسیار تحت تاثیر جوانب شهر زیبای مشهد قرار گرفته‌ام.

استاندار ایالت سند پاکستان با بیان اینکه روابط گسترده‌ای بین دو کشور پاکستان و ایران وجود دارد، افزود: در حوزه تعاملات اقتصادی و تجارت باید بیشتر کار کنیم و اقدامات خود را عملیاتی کنیم. در این راستا به عنوان استاندار ایالت سند کشور پاکستان دعوت می‌کنیم تا سفری به ایالت سند و شهر کراچی داشته باشید.

تسوری ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران در قبال زائران پاکستانی، خاطرنشان کرد: درخواست داریم تا در حوزه خدمات درمانی، بیمارستان و مراکز خاصی در شهر مشهد با هزینه‌های پایین برای زائران پاکستانی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند، مشخص شود.

وی با اشاره به جایگاه علمی آموزشی دو کشور گفت: هرچند سابقه تعاملات آموزشی و آکادمیک بین کشور پاکستان و ایران وجود دارد، اما خواهان گسترش این تعاملات هستیم.

وی به شرارت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در قبال مردم ‎‌مظلوم غزه پرداخت و ابراز داشت: مقصر اصلی جنایات رژیم صهیونیستی آمریکاست. در این راستا کشور پاکستان ضمن حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین، از مواضع ایران هم در قبال ملت فلسطین حمایت و قدردانی می‌کند.

تسوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه من را باید سفیر ایران در پاکستان بدانید، خاطرنشان کرد: مشتاق حضور تمام هیئت‌های تجاری ایران در پاکستان و شهر کراچی هستیم. بدانید آغوش ما به روی تمام این هیئت‌ها گشوده است و به دنبال گسترش تعاملات تجاری هستیم.

استاندار ایالت سند پاکستان با اشاره به افتتاح مسیر پرواز مستقیم بین کراچی و مشهد توسط هواپیمایی تابان، گفت: از این بابت بسیار خوشحال و خرسند هستیم. این مسیر پروازی قبل از سفر من به مشهد در فرودگاه کراچی افتتاح شد و جا دارد از حمایت‌ها، تسهیلات و مهمان‌نوازی تدارک دیده شده برای هیات ما مخصوصا از دولت ایران که میزبان فوق‌العاده‌ای بودند، قدردانی کنم.

برقراری ارتباط قلبی، فرهنگی و تاریخی بین ایران و پاکستان

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار بیان داشت: به مبارزات مردم فلسطین و شهدای عزیز غزه باید ادای احترام کنیم، آن‌ها امروز در خط مقدم مبارزه با استکبار و اسرائیل غاصب هستند.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه روابط بین کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران یک روابط قلبی، فرهنگی و تاریخی است، افزود: ما پاکستان و مردم آن را دوست داریم و مطمئن‌ هستیم پاکستانی‌ها نسبت به ایرانیان همین علاقه را دارند. با این حال همه چیز بین دو کشور برای یک روابط بیشتر در همه موضوعات آماده است.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم آنچه که استاندار ایالت سند به آن اشاره داشت را در یک سفر به این استان اجرایی و عملیاتی کنیم. در این راستا چند موضوع اشاره شد که حتما هیات‌هایی برای این موضوعات پیش‌بینی می‌شود تا براساس این رفت و آمدها بتوانند آن‌ها مورد بحث را عملیاتی کنند.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از علاقه خاص مردم پاکستان به امام رضا (ع)، مشهد مقدس و خراسان رضوی باخبر هستیم، تاکید کرد: با نگاه به این موضوع هیاتی را پیرامون بحث زیارت، تبادل زائرین و گردشگران فی مابین استان سند و خراسان رضوی تدارک دیده خواهد شد تا موضوعات را دنبال کنند.

نظری با تاکید بر اینکه مشهد از ظرفیت دانشگاهی و علمی بسیار قوی برخودار است، گفت؛ این ظرفیت شامل رشته‌های مختلف از جمله علوم پزشکی، صنعت، ادبیات مشترک بین دو کشور و دیگر موضوعاتی که مورد علاقه دو کشور است که یکی از محورها، موضوعات حوزه دانشگاهی است که توسط این هیئت دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و بیان داشت: مشهد از امکان، ظرفیت و استعداد خدمات درمانی بسیار خوبی برخوردار است. به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز اقدامات پزشکی فراوانی در سطح بالا اجرا می‌کند که خدمات پیوند کبد، پیوند کلیه، ناباروری‌ها، درمان سرطان‌ها و دیگر خدمات تخصصی را شامل می‌شود. با این حال یک هیات تخصصی در ارتباط با نیازمندی درمانی زائرین پاکستانی تشکیل خواهد شد و موضوع را برنامه ریزی خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور خاطرنشان کرد: ما هم معتقد هستیم در پاکستان و ایران ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که هر دو ملت می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لذا هیاتی تشکیل خواهد شد تا برای تبادلات اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

نظری تأکید کرد: پیشنهاد مشخص ما این است برای اینکه تمام موارد مورد اشاره در برنامه اجرایی قرار گیرد، نیاز به یک کمیته مشترک است که توسط سفارت‌های هر دو کشور پیگیری و تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار