"فطرس" دستاورد مهم صنعت نظامی ایران؛

بازتاب رونمایی از بزرگ‌ترین پهپاد راهبردی ایران در رسانه‌های خارجی

رونمایی از پهپاد فطرس به عنوان جدیدترین دستاورد صنایع دفاعی و نظامی کشورمان در روز گذشته مورد توجه بسیاری از محافل رسانه‌ای خارجی قرار داشته است.
کد خبر: ۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷ - 19November 2013

بازتاب رونمایی از بزرگ‌ترین پهپاد راهبردی ایران در رسانه‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،روز گذشته در حالی شاهد مراسم رونمایی از پهپاد "فطرس" به عنوان جدیدترین دستاورد صنایع نظامی و دفاعی با حضور سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع کشورمان بودیم که این مراسم و آشکار شدن بخش دیگری از توانمندی ایران مورد توجه بسیاری از رسانههای خارجی قرار گرفته است که به برخی از آنها اشاره میشود.

الجزیره: ایران از بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرد

خبرگزاری الجزیره با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین خود رونمایی کرده است به معرفی برخی ویژگیهای این پهپاد ایرانی پرداخته است. این خبرگزاری با بیان نقلی قولی از وزیر دفاع کشورمان بیان میدارد این پهپاد ساخت ایران دارای برد 2000 کیلومتری است و همه نقاط خاورمیانه را پوشش میدهد.

از نکات دیگر مورد توجه این خبرگزاری به قابلیت عملیاتی این هواپیمایی بدون سرنشین بر میگردد. به گزارش این خبرگزاری عربی، پهپاد فطرس قابلیت عملیات تا 30 ساعت را دارد و میتواند از موشک و راکتهای هوا به زمین برای هدف قرار دادن مواضع دشمن استفاده کند.

بومی بودن تکنولوژی این پهپاد و عدم تاثیرگذاری تحریمها در توانمندی دفاعی ایران از دیگر بخشهای گزارش این خبرگزاری درباره رونمایی از پهپاد جدید ساخت ایران است.

راشا تودی: ایران از بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین با برد 2000 کیلومتر رونمایی کرد

خبرگزاری راشا تودی روسیه در پوشش خبر رونمایی پهپاد ایرانی فطرس گزارش داد: ایران از بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین خود با برد 2000 کیلومتر رونمایی کرد. توانمندی این پهپاد در اهداف نظامی و حمل و استفاده از موشکهای هوا به زمین از نکاتی است که راشا تودی در گزارش خود مورد توجه قرار داده است.

المنار: ایران از جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین راهبردی خود رونمایی کرد

ایران در روز دوشنبه از نوع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین خود با قابلیتهای راهبردی رونمایی کرد. المنار در گزارش خود نوشت: پهپاد فطرس بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است که بر توانمندی نظامی ایران افزوده است.

این خبرگزاری با اشاره به حضور وزیر دفاع کشورمان در مراسم رونمایی از این پهپاد به اهمیت آن اشاره میکند و در پایان گزارش خود  تاکید دارد که ایران دستاوردهای مهمی در صنایع هوایی نظامی به ویژه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دست یافته است.

خبرگزاری فرانسه: ایران از بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین خود رونمایی کرد

این خبرگزاری فرانسوی نیز همانند برخی دیگر رسانههای خارجی ضمن بازتاب خبر مراسم رونمایی از این پهپاد ایرانی با حضور وزیر دفاع کشورمان، آن را دستاورد مهمی در صنعت نظامی ایران معرفی کرد.

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود به مختصات این هواپیمای بدون سرنشین پرداخته و آورده است: پهپاد فطرس بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است؛ این پهپاد حدود 2000 کیلومتر برد، و 2500 پا قابلیت پروازی در ارتفاع دارد که با توجه به این ویژگیها میتواند تمام خاورمیانه را برای عملیاتهای خود پوشش دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار