مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

توجه به نقش مادری در فاطمیه دارای ارزش بالایی است

حجت‌الاسلام و المسلمین «جهانشاهی» گفت‌: توجه به نقش مادری در فاطمیه دارای ارزش بالایی است، تبلیغات مسمومی که دشمن علیه نقش مادری در دستور کار قرار داده، باعث تضعیف و کوچک شدن آن شده که در مراسم فاطمیه قصد پررنگ کردن جایگاه ارزشمند مادری را داریم.
کد خبر: ۶۳۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 12December 2023

توجه به نقش مادری در فاطمیه دارای ارزش بالایی استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مصطفی جهانشاهی» مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ‌امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های فاطمیه برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و ابلاغیه‌های ارسالی از سازمان تبلیغات اسلامی، ۳۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در بیش از پنج هزار نقطه جمعیتی استان برای اجرا برنامه ریزی و به ادارات شهرستانی و نمایندگی‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: فاطمیه امسال از دو جهت دارای اهمیت است و متناسب با آن، دو کلید واژه و شعار مهم دنبال خواهد شد، شعار سال فاطمیه امسال تحت عنوان «#مادرم_مظلومه_بود_و_یاور_مظلوم_ها»، است و درصدد هستیم نسبتی بین مساله فاطمیه و فلسطین طی این ایام، برقرار کنیم چرا که حضرت زهرا سلام الله علیهم نماد مقاومت و ایستادگی است، بر این اساس این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و در مراسم فاطمیه توجهات ویژه‌ای به موضوع فلسطین خواهد شد.

جهانشاهی تصریح کرد: مساله دوم که جنبه محتوایی دارد کلید واژه «معجزه مادری» است، توجه به نقش مادری در فاطمیه دارای ارزش بالایی است، تبلیغات مسمومی که دشمن علیه نقش مادری در دستور کار قرار داده، باعث تضعیف و کوچک شدن آن شده که در مراسم فاطمیه قصد پررنگ کردن جایگاه ارزشمند مادری را داریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ابعاد پرداختی به موضوع فرزندآوری توجه به نقش مادری و این موهبت الهی، تلاش شده به توزیع و تولید محتوا در قالب کتب و جزوه به آن در هیأت‌های مذهبی حسینیه‌ها و تکایا بپردازیم تا جایگاه نقش مادری به جایگاه اصلی خود در جامعه برگردد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که عزاداران و محبین حضرت زهرا (س) به دنبال وحدت و انسجام مسلمانان هستند، اضافه کرد: نکته دیگر نسبت مساله فاطمیه با ماجرای وحدت و تقریب است که به آن توجه داریم، مراسم فاطمیه در شرایطی برگزار می‌شود که همه عزاداران و محبین حضرت زهرا سلام الله علیها به دنبال وحدت و انسجام مسلمانان هستند تا این وحدت دچار خدشه و آسیب نشود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تلاش بر این است وحدت و انسجام مؤمنان مورد آسیب قرار نگیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: مراسم متعدد و محوری در ایام فاطمیه در سیستان و بلوچستان در بیش از پنج هزار نقطه برگزار خواهد شد که بیش از ۳۰ عنوان برنامه در قالب پویش‌های متعدد، کرسی‌های تلاوت، ورود به مدارس در قالب پویش «نسل فاطمی» و پویش «پای روضه مادر» شامل برگزاری محافل دانش‌آموزی در مدارس و کلاس است.

این مسئول افزود: یکی از برنامه‌های مهم ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها امسال در استان، اجتماع عزاداران فاطمی برای تشییع ۱۲ شهید گمنام در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است که در روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در ایام فاطمیه هدف ما بسط و گسترش خلقیات و فضائل و ارزش‌های حضرت زهرا سلام الله در جامعه از هدف اصلی فاطمیه بسط نگاه فاطمی و اخلاق‌های فاطمی در این زمینه افتخار جامعه ما است که از طریق برگزاری محافل و مجالس و پرداختن به معارف از سیره مهم حضرت زهرا بتوانیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «فاطمیه»، رمز اختلاف نیست نیاز جامعه اسلامی است که باید همه به سیره دخت رسول الله (ص) رجوع کنیم، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) مایه پیوند اجتماعی بوده ما همه ما باید با پیوند و صلابت جامعه را با وحدت رشد دهیم.

جهانشاهی گفت: در راستای برگزاری باشکوه مراسم فاطمیه برای هیأت‌های مذهبی استان حسینیه‌ها و مساجد توزیع ارزاق شامل گوشت، برنج و مرغ در نظر گرفته شده، این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود از طریق شورای هیئات مذهبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها