مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

وصیت‌نامه و سیره شهدا الگوی مسئولان و تمام نسل‌های جامعه است

«فرخنده» وصیت‌نامه و سیره شهیدان را الگوی همه ما و تمامی نسل‌های جامعه اسلامی دانست و گفت: یکی از معارف بلند در وصیت‌نامه‌های شهدا، بصیرت و ولایت‌پذیری آن‌ها نسبت به ولی امر مسلمین است و این درس بزرگی برای همه ما که باید از شهدا بیاموزیم.
کد خبر: ۶۳۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 11December 2023

وصیت‌نامه و سیره شهدا الگوی مسئولان و تمام نسل‌های جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در شهرستان سربیشه، اظهار داشت: شهدا چراغ راه بوده و هستند و در هر لحظه از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی این مهم برای جامعه ما عیان شده است.

وی با بیان اینکه شهدا پیوسته در مسیر حق، ولایت و رضای خدا گام برداشته و شهیدانه زندگی کردند تا به شهادت رسیدند، گفت: شهدا مداوم در خط انقلاب، نظام و ولایت حرکت کردند و ما نیز از خداوند خواستاریم توفیق ادامه دادن راه شهدا را نصیب و روزی‌مان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی و فضایل اخلاقی شهدا، عنوان کرد: تأکید بر انجام واجبات، ولایت‌مداری، تنها نگذاشتن امام زمان (عج) و نایب بر حق امام مهدی(ع) یعنی امامین انقلاب، انفاق، انس با قرآن، دوستی و الفت با اهل بیت (ع) و غیره در وصیت‌نامه شهدا ذکر شده است.

فرخنده وصیت‌نامه و سیره شهیدان را الگوی همه ما و تمامی نسل‌های جامعه اسلامی دانست و متذکر شد: یکی از معارف بلند در وصیت‌نامه‌های شهدا، بصیرت و ولایت‌پذیری آن‌ها نسبت به ولی امر مسلمین است و این درس بزرگی برای همه ما که باید از شهدا بیاموزیم.

وی ادامه دادن راه شهدا به معنای حضور در صحنه، پشتیبانی از ولی فقیه یعنی همین حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح و فردی در تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: گنجینه بلند و بزرگ دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود و جوانان امروز که مورد هجمه‌های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند باید با از گنجینه لایزال دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ شهادت، گفت: با توجه به شرایط روز جامعه، نیاز است رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها