نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

وظیفه هنرمندان تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری گفت: هنرمندان وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهند.
کد خبر: ۶۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 10December 2023

وظیفه هنرمندان تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضانعلی موسوی مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین اجلاسیه مشترک مشاوران وزرا در دستگاه‌های اجرایی که با حضور مشاوران استانداران و مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات بانک شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مظلوم غزه اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که انسان از جایگاه و کرامت ویژه و رفیعی برخوردار است که باید مورد توجه قرار بگیرد. امیدوارم ظلم و ستم از سرزمین فلسطین و مردم این کشور ریشه‌کن شود. کرامت انسان وقتی در بستر ادیان قرار می‌گیرد جایگاه ویژه‌تری برای آن در نظر گرفته می‌شود و در روایت آبروی یک انسان مومن برابر با جایگاه کعبه قرار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اهمیت تقوا در انسان‌ها، اظهارداشت: اگر می‌خواهید کرامت بیشتری داشته باشید باید به سمت تقوا و پرهیزکاری بروید، خداوند به نوعی می‌خواهد بین انسان‌ها رقابت در تقوا بیشتر ایجاد کند و برای همین انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد. بدون شک مجاهدین در راه خدا دارای کرامت در مکتب‌های الهی به ویژه در دین اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روایتی از کتاب کشف المحجوب، عنوان‌کرد: تقریبا همه روایت‌های این کتاب مورد تایید است. یکی از این روایت‌ها مربوط به پیشگویی پیامبر اکرم (ص) است اینکه زمانی خواهد آمد که انبیا به شهدای گذشته غبطه می‌خورند اینکه قوم و امتی می‌آیند که عشق به روح‌الله را در دل‌هایشان دارند که این افراد اولیا خدا هستند. در روایت دیگری آمده است که اگر یک وجب خاک مسلمانان مورد تهدید قرار بگیرد جهاد بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است و اگر این شرایط به وجود آمد باید جهاد کرد و جهادگران برتری و کرامت ویژه به مردم دیگر دارند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با اشاره به مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس؛ گفت: خدمت به ایثارگران دفاع مقدس بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و هرچقدر خدمت‌رسانی شود، کم است و نمی‌توان زحمات ایثارگران را جبران کرد. یکی از ویژگی‌های سال‌های دفاع مقدس، مردمی‌بودن آن بود و رزمندگان با وجود مشکلات در برابر دشمنان بسیار دفاع کردند و به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلاتی که برای خدمت‌رسانی به ایثارگران وجود دارد، خاطرنشان‌کرد: اگر همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها به مشکلات جامعه ایثارگری توجه کنند این مشکلات سریع‌تر برطرف می‌شود. باید راهکار‌هایی ارائه شود که مشکلات ایثارگران مرتفع شود.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با اشاره به قوانین وضع شده برای ایثارگران گفت: عمده قوانین طرح‌هایی بوده که توسط مجلس وضع شده و بار مالی برای آن در نظر گرفته نشده و لازم است تنقیح قوانین در نظر گرفته شود و هدف ما ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت است که برای مقابله استکبار در قرن ۲۱ باید به آن‌ها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اهمیت فرهنگ و هنر برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری گفت: هنرمندان وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهند و باید این روحیه را حفظ کرد و به نسل‌های آینده انتقال داد. نباید گرفتار قوانین و مقررات شد و باید رضایت جامعه ایثارگری را جلب کرد و این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که مشاورین وزرا در امور ایثارگران به عهده دارند. بهترین و بافضلیت‌ترین انسان‌ها مجاهدان در راه خدا هستند و خدمت به آن‌ها اجر و پاداش در درگاه خداوند دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار