وصیت‌نامه شهید «موسی پاینده»:

دینداری یعنی «امر به معروف و نهی از منکر» برای رضای خدا

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «موسی پاینده» آمده است: همه برادران و خواهران را به تقوا سفارش می‌کنم؛ دینداری یعنی عزت، آزادگی، عمل به دستورات اسلام، انسان دوستی، دست افتاده را گرفتن، یعنی امربه معروف در خلوت، آنهم برای رضای خدا و در آخر یعنی شناخت خدا.
کد خبر: ۶۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ - 09December 2023

دینداری یعنی امر به معروف برای رضای خدابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«موسی پاینده» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «بابل» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«موسی پاینده» فرزند «محمدتقی» ششم بهمن ۱۳۴۴ در شهرستان بابل به دنیا آمد و در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۶۰ در گیلان غرب - سومار به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

همه برادران و خواهران را به تقوا سفارش می‌کنم. دینداری یعنی عزت، آزادگی، عمل به دستورات اسلام، انسان دوستی، دست افتاده را گرفتن، یعنی امربه معروف در خلوت، آنهم برای رضای خدا و در آخر یعنی شناخت خدا.

پدر و مادر عزیزم! فرزند امانت خالق است به مخلوق. در صورت رسیدن اجل و وقت موعود شما را صبر سفارش می‌کنم. چنانچه توفیق شامل این حقیر ناچیز شد و در راه دفاع از دین و کشور به شهادت رسیدم در این ماجرا شکوه نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار