پیام تبریک فرماندار شهرستان خاش به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو

«صالحی» طی پیامی روز دانشجو را به کلیه دانشجویان به ویژه دانشجویان شهرستان خاش تبریک گفت.
کد خبر: ۶۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ - 07December 2023

پیام تبریک فرماندار شهرستان خاش به مناسبت گرامیداشت روز دانشجوبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «صاحب گل صالحی» فرماندار شهرستان خاش طی پیامی روز دانشجو را به کلیه دانشجویان به ویژه دانشجویان شهرستان خاش تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

حضرت على عليه‏ السلام :

«خَيرُ العِلمِ مانَفَعَ؛ بهترين علم آن است كه مفيد باشد.»

۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ تنها یک اثر یا نمود تقویمی نیست که بسادگی بتوان از کنار آن گذشت یا با گرامی داشت یاد و خاطره ای صرف، ابعاد این رویداد تاریخی ماندگار را در تاریخ مقاومت ملت ایران اسلامی بر علیه ظلم و استکبار در جهان معاصر بیان داشت.

این روز تاریخی که بعنوان روز دانشجو نامگذاری شده نقطه عطفی در تاریخ فعالیتهای سیاسی دانشجویان کشور علیه استبداد و آغازگر جریانی است که در آن دانشجویان میهن با رشادت در مقابل مستکبرین و سلطه خواهان جهان ایستادگی کردند و در این راه جان خود را نیز نثار کردند.

این روز فرصتی ارزشمند برای بازنگری هویت تاریخی، ملی و دینی دانشجویان و تکریم مقام و منزلت آنهاست که همواره نقش فعال و موثری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های آن داشته‌اند.

اسلامی با آگاهی بخشی جامعه و در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای گرانقدر نقش اساسی داشتند در دیگر صحنه های مهم کشور از جمله توسعه و بالندگی و استقلال علمی و تکنولوژیک و فتح قله های دانش و بالندگی ایران اسلامی نیز نقش محوری داشته و موجب امید و حرکت در جامعه هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، مقام شامخ این قشر فهیم جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است، را ارج نهاده، این روز به تمامی دانشجویان کشور بویژه دانشجویان عزیز شهرستان خاش تبریک عرض نموده و امیدوارم همچون گذشته سربلندی و عزت جمهوری ایران اسلامی در سایه همت بلند، حضور فعال و اندیشه پویای شما جوانان غیور و دانشجویان با بصیرت محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار