رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

تشکل‌های شاهد و ایثارگر، زمینه‌ساز مردمی‌سازی خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در زمینه مردمی‌سازی، در قانون اساسی به روشنی آمده کار‌ها باید توسط مردم انجام شود و مردم در امور جامعه نقش‌آفرین باشند. تشکل‌های شاهد و ایثارگر واسطه گفت‌وگوی مردم جامعه و حاکمیت هستند و ما باید از مشارکت تشکل‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۳۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 06December 2023

تشکل‌های شاهد و ایثارگر، زمینه‌ساز مردمی‌سازی خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر گذشته (سه‌شنبه) در شست هم‌اندیشی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به نقش و جایگاه این تشکل‌ها اظهار داشت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر موثر و تاثیرگذار هستند، این جلسات باید منظم برگزار شود و نتایج آن قابل پیگیری باشد تا اشکالات مرتفع و به‌روزرسانی شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت داوطلبانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر تصریح‌ کرد: وقتی تشکلی مسئولیتی را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد. اگر مسئولیت و اختیارات منتقل می‌شود باید پاسخگویی آن هم منتقل شود هر چند که فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر به صورت داوطلبانه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید‌ کرد: در زمینه مردمی‌سازی، در قانون اساسی به روشنی آمده کار‌ها باید توسط مردم انجام شود و مردم در امور جامعه نقش آفرین باشند. تشکل‌های شاهد و ایثارگر واسطه گفت‌وگوی مردم جامعه و حاکمیت هستند و ما باید از مشارکت تشکل‌ها استفاده کنیم.

محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به فعالیت‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: در برنامه هفتم توسعه کارگروه‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر نظرات خود را در حوزه ایثارگران مطرح کردند و رویکرد تعاملی بین تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد.

سعید حقیقی، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی در این نشست گفت: ما در اداره کل بازرسی آمادگی همکاری با تشکل‌های شاهد و ایثارگر را داریم، زیرا از ظرفیت خوبی برای تحقق ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برخوردار هستند.

رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در این نشست با اشاره به نگاه همدلی به تشکل‌ها گفت: فضای تشکل‌ها به سمت تعامل پیش رفته است و به دنبال ایجاد فضای توسعه‌ای هستیم، بانک ایده تشکل‌ها نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگر از جمله کارگروه‌های تعاون، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، بانوان، حقوقی و بین‌الملل، جوانان و گروه‌های جهادی به بیان نظرات و پیشنهاد‌ات خود پرداختند و خواستار حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل‌ها شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار