حضور حداکثری اقتدار ملی/ معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم رعایت اصل بی‌طرفی مقامات دولتی درخصوص داوطلبان انتخابات

«طالبی» بر لزوم رعایت بی‌طرفی مقامات طبق قانون انتخابات همچنین ابلاغیه و بخشنامه‌های معاون سیاسی رئیس‌جمهور تاکید کرد و گفت: پرهیز از فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری، سوء استفاده از موقعیت و عنوان اداری طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۶۳۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵ - 03December 2023

لزوم رعایت اصل بی‌طرفی مقامات دولتی درخصوص داوطلبان انتخاباتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در شورای اداری خراسان جنوبی با حضور «سید محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود مردمی ولایتمدار، در صحنه‌های سیاسی و انتخابات همواره استان اول یا دوم بوده‌ایم.

وی از تدوین اطلس امنیتی انتخابات و تصویب آن در شورای تأمین خبر داد و بیان داشت: لازم است رسانه‌ها به طور مستمر خدمات و اقدامات  دولت سیزدهم را برای مردم با هدف امیدآفرینی و نشاط در جامعه و افزایش مشارکت در انتخابات تبیین و بازگو گنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم رعایت بی‌طرفی مقامات طبق قانون انتخابات همچنین ابلاغیه و بخشنامه‌های معاون سیاسی رئیس‌جمهور تاکید کرد و گفت: پرهیز از فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری، سوء استفاده از موقعیت و عنوان اداری طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات باید مورد توجه باشد.

طالبی افزود: برخورد و رسیدگی قانونی به تخلفات کارکنان دولت در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری انتخاباتی انجام می‌شود و برخورد قانونی با جرائم انتخاباتی طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات در شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سطح استان و کشور صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم پرهیز و جلوگیری از سوء استفاده داوطلبان انتخابات از مقامات استانی و القای حمایت مدیران از آنان تأکید و مطرح کرد: برای مدیران دستگاه‌ها مأموریتی در قانون لحاظ نشده لذا جایگاه و کارکرد مدیران در سطحی است که نباید له یا علیه نامزد انتخاباتی فعالیتی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در قانون جدید طبق ضوابط باید حداقل یک ماه قبل از انتخابات فهرست زمان‌بندی و مشخصات امکاناتی که می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات استفاده کرد به هیأت استانی ارائه شود تا امکانات به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گیرد.

طالبی خواستار مطالعه قانون انتخابات توسط مدیران شد و گفت: تشویق کارکنان در همکاری با ستاد انتخابات و هیأت‌های نظارت و لحاظ کردن این همکاری در مؤلفه ارزیابی کارکنان به صراحت در قانون به انتخابات به آن اشاره شده که باید دستگاه‌های اداری، سازمان‌ها و نهادها این موضوع را اجرایی کنند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری بهترین، پرشورترین، امن‌ترین، سالم‌ترین انتخابات و رقابت خوب در استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: کوچکترین عقب‌ماندگی در روند اجرایی انتخابات نداریم و شعب شهرستانی و خودروها نیز در حال مشخص شدن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار