حضور حداکثری اقتدار ملی/ استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

پیش‌بینی ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی/ لزوم برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالا

«قناعت» از پیش‌بینی ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: بالا بودن درصد مشارکت مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت کشور و بی‌اثر کردن خباثت‌های دشمن است.
کد خبر: ۶۳۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ - 03December 2023

پیش‌بینی ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در خراسان جنوبی/ لزوم برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در شورای اداری خراسان جنوبی با حضور «سید محمدتقی شاهچراغی» معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: آمادگی لازم برای اجرای انتخابات باشکوه در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی بیان داشت: تعامل بسیار خوبی بین حوزه اجرا و نظارت در استان وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی و مدیران اشرافیت خوبی بر قوانین انتخابات دارند لذا به نفع یا علیه شخص خاصی از امکانات استفاده نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی انتخابات را از موضوعات کلیدی کشور ذکر کرد و افزود: مردم در مناسبت‌های خاص در صحنه‌ها حضور دارند اما یکی از عرصه‌هایی که میزان حضور را با عدد مشخص می‌کند درصد مشارکت در انتخابات است که اساس موجودیت نظام بوده و همه باید پای کار باشند.

قناعت بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و با مشارکت بالا تأکید و تصریح کرد: مردم در ۴۵ سال گذشته سر بزنگاه‌ها به صحنه آمده و حمایت‌های خود را اعلام کردند اما در شرایط خاص عرصه‌های بین‌المللی و خاورمیانه، دوست و دشمن منتظر هستند ببینند آیا در داخل ایران مردم از نظام حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند فضای آرام، با نشاط و همدلی برای برگزاری انتخابات باشکوه هستیم، گفت: هرچه درصد مشارکت بالا رود نشانه پشتوانه مردمی نظام است و هرچه این مسئله پر رنگ‌تر شود قدرت چانه‌زنی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی نیز افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی بالا بودن درصد مشارکت مردم در انتخابات را تضمین‌کننده امنیت کشور و بی‌اثر کردن خباثت‌های دشمن دانست و اضافه کرد: انتخابات، اساس موجودیت نظام بوده و برای نظام و دولت یکی از موضوعات اساسی و کلیدی است.

قناعت از پیش‌بینی ۷۹۰ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: براساس قانون در حد توان و طبق اعلام ستاد پشتیبانی انتخابات، امکانات دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت انتخابات و نظام باشد به این ترتیب اصلا قابل قبول نیست دستگاهی بهانه‌تراشی کند و اگر چنین موردی مشاهده شود حتما برخورد خواهد شد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در هماهنگی کامل با هیات بازرسی استان و ستاد انتخابات باشند و اصلا قابل قبول نیست که فرمانداری از ادارات شهرستانی گلایه داشته باشد که همکاری ندارند چراکه موجودیت نظام به انتخابات است و اگر جایی مشکلی ایجاد شود مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها