اختصاصی/بازدید سرلشکر جعفری از پروژه‌های سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزسا

"عاصفه" پروژه استراتژیک برای مقابله با موشک کروز

فرمانده کل سپاه در رأس هیئتی از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.
کد خبر: ۶۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸ - 18November 2013

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، در این بازدید که "سردار پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه "سرلشکر جعفری" را همراهی میکرد، فرمانده کل سپاه در جریان روند پیشرفت آخرین پروژههای تحقیقاتی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.


خودرویی با سرعت 60 کیلومتر در جادههای برفی


خودرو برفرو با قابلیت حرکت سریع و مطمئن در جاده های برفی اولین پروژهای بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت. "امامیان" مسئول سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه در خصوص ساخت خودرو برف رو گفت: این خودرو در مناطق برفی شمالغرب مورد امتحان قرار گرفت و هم اکنون تمامی ایرادات آن برطرف شده و آماده تولید انبوه است.


وی افزود: موتور این خودرو برف رو از نوع بنز 240 اسب بخار بوده که تجهیز و تعمیرات آن به راحتی در داخل ایران امکانپذیر است.


امامیان در خصوص ویژگیهای این خودرو گفت: بیل خودرو به نحوی تعبیه شده تا برفها را به عرض جاده پارو کند و سطح صافی را برای عبور سایر خودروها فراهم کند. همچنین شنی خودور به گونهای است که با استفاده از یخشکنها بتوان عرضی حرکت کند. با این خودرو که قابلیت نصب سورتمه در انتهای آن وجود دارد میتوان فاصله بین پایگاهها را در مناطق برفی به سرعت طی کرد.


سردار پاکپور نیز در تکمیل ویژگیهای خودرو برف رو گفت: حرکت این خودرو در شیب 25 درجه با موفقیت در منطقه عملیاتی شمالغرب امتحان شده و از آنجا که جادهها در مناطق عملیاتی شمالغرب با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مشخص شدهاند، "خودرو برف رو" با تجهیز به دستگاه مسیریاب قابلیت تشخیص صحیح مسیر حرکت را نیز دارد.

بهینهسازی توپ 23 میلیمتری

توپ بهینهسازی شده 23 میلیمتری یکی دیگر از پروژههایی بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت.
 
مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در خصوص این پروژه گفت: مشکلاتی که در توپهای 23 میلیمتری وجود داشت را توانستیم با کار مشترک با تیپ 16 قدس در این نمونه برطرف و بهینهسازی کنیم.

وی افزود: این توپ بهینهسازی شده خیلی نرم حرکت کرده و میتواند بر روی اهداف قفل و اجرای آتش کند.

وی افزود: همچنان دنبال ارتقای این توپ هستیم تا با نصب دوربین ترمال و قویتر کردن دوربین مرئی بتوانیم در یگان از آن استفاده کنیم.

پروژه ارسال تصویر

امامیان در جریان بازدید از پروژه ارسال تصویر گفت: این مجموعه ارسال تصویر برد بلند است که با بقیه مجموعههایی که تاکنون ساخته شده فرق میکند.

وی افزود: دوربین مرئی و ترمال این سیستم میتواند تا عمق خاک دشمن را دیده بانی نماید.

امامیان گفت: به جز دوربین ترمال این سیستم مابقی اجزای آن از جمله وینچهای بالابر، سیستم نرم افزاری، سیستم کنترلی و طراحی داخلی است.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه این دومین نمونه سیستم ارسال تصویر است که در این سازمان تولید شده، افزود: ما توانایی داریم با استفاده از این سامانه، تصاویر نقاط حساس مرزی را به صورت شبانه روزی رصد کرده و برای قرارگاهها ارسال کنیم.

عاصفه پروژه استراتژیک نیروی زمینی سپاه برای مقابله با موشک کروز

پروژه عاصفه(توپ 23 میلیمتری سه لول چرخشی گاتلینک) که از آن به عنوان پروژه استراتژیک نیروی زمینی سپاه یاد میشود یکی دیگر از پروژههایی بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت.

امامیان در تشریح این پروژه که برای اهداف هوایی و مقابله با موشکهای کروز طراحی شده، گفت: این پروژه توپ 23 میلیمتری چرخشی است که قادر است با دو نواخت 700 و 900 تیر در دقیقه اجرای آتش کند.

امامیان افزود: قابلیت سمت و برد این سیستم به این صورت است که در سمت 360 درجه و در برد از 15- تا 45 درجه است.

سامانه سلاح هوشمند صاعقه

سلاح هوشمند صاعقه که نمونه آن در رژه 31 شهریور امسال به نمایش عموم گذاشته شد از دیگر پروژههایی بود که سرلشکر جعفری از آن بازدید کرد این سلاح شامل دوربین مرئی، ترمال، لیزر و سلاح دوشکا میباشد که قادر است با استفاده از دوربین و قابلیت رهگیری، فرد، وسایل نقلیه و هر موجود متحرک دیگری را مورد هدف قرار دهد.

این سیستم قابلیت این را دارد که با دوشکا تک تیر را به خال بزند. فرمانده کل سپاه یکی از بهترین قابلیتهای سلاح صاعقه را هدف گیری دقیق اهداف متحرک خواند و توصیه کرد: اگر این سیستم روی خودرو قرار گیرد و استپلایزر داشته باشد، مؤثرتر است.

"سیاوش" سلاح سبک کاملاً ایرانی

سلاح تک تیرانداز سیاوش سلاحی با کالیبر 62/7 با وزن بسیار سبک و از همه مهمتر کاملاً تولید داخل بوده که در جریان این بازدید به نمایش درآمد. سلاح سیاوش که در حال تولید محدود صنعتی است با یک خشاب پنج تیری شش و نیم کیلوگرم وزن داشته و با برد 700 متر دقیق خال را میزند.

"آرش" دوش پرتاب ایرانی ضد بالگرد

آخرین پروژهای که مورد بازدید سرلشکر جعفری و هیئت همراه قرار گرفت سلاح 20 میلیمتری دوش پرتاب آرش بود. این سلاح که ضد بالگرد و اهداف دقیق زمینی و آمادی است دارای برد دقیق 1400 متر و برد موثر 1800 است. از ویژگیهای این سلاح که نمونه خارجی ندارد، نیمه اتوماتیک بودن، کالیبر و دقت آن است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدعلی
|
-
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
4
11
تحریم برای صنایع نظامی کشور یک نعمت بزرگ است
ای کاش صنایع دفاع با این روحیه علمی یک صنعت بومی خودرو را هم در کشور راه می نداخت
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار