با حضور فرمانده کل سپاه صورت گرفت؛

افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه استان قزوین/ اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه توسط سپاه

آیین اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی و همچنین افتتاح تعدادی از پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه، با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سپاه استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ - 30November 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی و همچنین افتتاح تعدادی از پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و جمعی از مسئولان، در محل سپاه استان قزوین برگزار شد.

اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی

در مراسم امروز، ۲۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اهدا شد. هزینه جهیزیه‌های اهدایی با کمک خیرین، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه استان قزوین و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

این درحالی است که از سال ۱۳۹۹ تاکنون، سپاه استان قزوین ۲ هزار و ۶۴۶ سری جهیزیه برای کمک به زوج‌های جوان تهیه و اهدا کرده که اقلام آن شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جارو برقی بوده است.

افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه استان قزوین/ اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه توسط سپاه

افتتاح پل روستای ساغران در آوج

همچنین در این مراسم، پل روستای «ساغران» آوج نیز به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

پل ساغران در سیل گذشته آوج به‌طور کامل ویران شد و به این دلیل مردم روستا برای تردد از رودخانه عبور می‌کردند. بر این اساس با حکم دادستان آوج، نیمه باقی‌مانده پل تخریب و با عقد قراردادی بین اداره‌کل راه و شهرسازی و بسیج سازندگی، پروژه ساخت پل در مدت سه ماه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت

کارشناسان راه و شهرسازی برای ساخت و بهره‌برداری پل، بیش از ۹ میلیارد تومان برآورد مالی کرده بودند؛ اما بسیج سازندگی با مصالح رودخانه، کمک مردم، ماشین‌آلات سپاه استان و اداره‌کل راه و شهرسازی، با کیفیت و سرعت مطلوب و با اعتبار ۵/۵ میلیارد تومان، این پروژه را به سرانجام رساند.

بهره‌برداری از ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال‌زایی برای ۲۸۰۰ نفر

همچنین با حضور سرلشکر سلامی، به‌صورت ویدیو کنفرانسی، ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه استان قزوین افتتاح شد.

بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه صاحب‌الامر (عج) با اعتبار ۲۱۹ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۸۰۰ شغل ایجاد و برای کمک به اشتغال‌آفرینی، شرایط پرداخت ۲ هزار و ۳۲۹ فقره تسهیلات به جامعه هدف را فراهم کرده است.

در سطح استان قزوین بیش از ۴۴۵ صندوق قرض‌الحسنه فعال هستند که در راستای آموزش و توانمندسازی برای مشاغل خانگی، ۹ هزار نفر از این طرح برخوردار شده‌اند.

افتتاح پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه استان قزوین/ اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه توسط سپاه

افتتاح ۴۰ واحد مسکونی

در ادامه آئین افتتاح پروژه‌های سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، ۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان که توسط بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه صاحب الامر (عج) احداث شده است نیز به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار