در اولین همایش تجلیل از بانوان شهیده، جانباز و ایثارگر دفاع مقدس؛

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا: ثبت خاطرات پزشکاران و پرستاران دفاع مقدس در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد

دریادار دوم پزشک «مداح» با اشاره به نقش‌آفرینی پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس گفت: ثبت خاطرات پزشکاران و پرستاران دفاع مقدس در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد.
کد خبر: ۶۳۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ - 29November 2023

دریادار دوم پزشک «مداح»به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم پزشک «مصطفی مداح» معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا صبح امروز (چهارشنبه) در اولین همایش ملی تجلیل از بانوان شهیده، جانباز و پیشکسوتان پرستار کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس که در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: پزشکان و پرستاران در طول دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و مهمی ایفا کردند و در تمامی عملیات‌ها دوشادوش رزمندگان حضور داشتند.

امیر مداح با بیان اینکه بهداشت و درمان نقش تعیین‌کننده‌ای در رزم دارد، گفت: با شروع جنگ تحمیلی، تنها سازمانی که به صورت کلاسیک می‌توانست در جنگ حضور پیدا کند، ارتش بود و به دلیل برخورداری نیروی زمینی از کادر بهداشت و درمان، مسئولیت درمان مجروحان برعهده نزاجا گذاشته شد.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا ادامه داد: در دفاع مقدس زنان نه‌تنها در عقبه جنگ فعالیت می‌کردند، بلکه با حضور در بهداری‌ها و بیمارستان‌های سیار به رزمندگان خدمات پزشکی ارائه می‌دادند.

وی با اشاره به هدف این همایش گفت: در دفاع مقدس صدماتی به کسانی وارد شد که خود در حال ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان جنگ بودند و ما امروز به پاس تمامی زحمات آن‌ها از این عزیزان که با ایثارگری خود اسوه شدند، تقدیر می‌کنیم.

امیر مداح با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات پزشکان و پرستاران فعال در دفاع مقدس در مأموریت‌های بهداری نزاجا عنوان کرد: ثبت خاطرات پزشکاران و پرستاران دفاع مقدس در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار