مقام صهیونیستی: آماده تمدید ۵ روزه آتش‌بس در غزه هستیم

یک مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که این رژیم آماده است تا پنج روز دیگر آتش بس در نوار غزه را تمدید کند.
کد خبر: ۶۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ - 27November 2023

مقام صهیونیستی: آماده تمدید ۵ روزه آتش‌بس در غزه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام رژیم صهیونیستی روز دوشنبه خبر داد که با آزادی هر ۱۰ اسیر در غزه، با تمدید یک روزه آتش‌بس موافقت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام صهیونیست اضافه کرد: «حاضریم تا ۵ روز آتش‌بس را تمدید کنیم و آماده هستیم تا به ازای آزادی اُسرا در غزه، سه برابر از فلسطینیان آزاد کنیم».

از سوی دیگر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان که در نشست مجمع منطقه‌ای مدیترانه‌ای در بارسلون حضور دارد امروز دوشنبه از کار بر روی تمدید آتش بس در غزه در حاشیه این نشست خبر داد.

المالکی گفت: قطر، مصر، آمریکا، اتحادیه اروپا و اسپانیا در حال کار بر روی تمدید آتش بس موقت بین اسرائیل و حماس در غزه هستند.

وی با بیان اینکه خواستار تداوم آتش بس برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان هستیم افزود: توافق کنونی می‌تواند برای یک، دو و یا سه روز دیکر تمدید شود، اما هیچ کس نمی‌داند برای چه مدت دوام خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که بعد از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نگاه مثبتی به تمدید آتش بس بعد از پایان آتش بس بشردوستانه چهار روزه فعلی دارد؛ به شرطی که روزانه بیش از ۱۰ نفر از زندانیان اسرائیلی نزد حماس آزاد شوند.

پیش از این جنبش حماس نیز یک شنبه شب تأکید کرد که در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار