مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی:

شعر و هنر راهکار انتقال دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان است

«فرخنده» گفت: زبان و قلم یکی از عرصه‌های جهاد در راه خداست و همچون هشت سال دفاع مقدس دارای اهمیت است چرا که روح ایستادگی، استقامت، تلفیقی از ایمان و حماسه است و عشق را از زمین به آسمان پیوند می‌زند.
کد خبر: ۶۳۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ - 27November 2023

شعر و هنر راهکار انتقال دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه (دوشنبه) در  آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره استانی «شعر دفاع مقدس و مقاومت» و دهمین جشنواره شعر «افق‌های روشن»، اظهار داشت: جشنواره شعر «دفاع مقدس و مقاومت» و «افق‌های روشن»، فرصتی برای تجلیل از شاعران و هنرمندان این عرصه و نیز معرفی آثار فاخر و ارزشمند آنان به مخاطبان است.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبری «اگر دفاع مقدس درست روایت نشود، نسل‌های آینده می‌گویند افسانه‌ای بیش نبوده است»، گفت: برای انتقال دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان باید از قالب شعر و هنر که ماندگار است، استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم این فرهنگ غنی را به نسل‌ حاضر و نسل‌های بعدی منتقل کنیم و یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ استفاده از زبان هنر است.

فرخنده به اهمیت شعر در «جهاد تبیین» اشاره کرد و افزود: زبان و قلم یکی از عرصه‌های جهاد در راه خداست و همچون هشت سال دفاع مقدس دارای اهمیت است چرا که روح ایستادگی، استقامت، تلفیقی از ایمان و حماسه است و عشق را از زمین به آسمان پیوند می‌زند.

وی با اشاره به پیش رو بودن جشنواره «شعر فجر» خواستار حضور و مشارکت جدی و فعال شاعران استان در این رویداد شد و بیان داشت: در طول سال چندین جشنواره شامل شعر برگزار می‌شود و شعر طنز استان نیز بعد چندین سال دوباره فعال شده و در صورت استقبال امسال این جشنواره هم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از «فردوسی» به عنوان حماسه سرای ملی نام برد و یادآور شد: رویداد ملی «از توس تا خوسف» با هدف معرفی ابن‌حسام خوسفی به عنوان حماسه سرای آیینی پیشنهاد و نهایی شد و ۲۸ آذر ماه با حضور استاندار در تهران پوستر این رویداد رونمایی می‌شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: اختتامیه این رویداد ملی بنا به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ۲۹ آذر ۱۴۰۳ با حضور مهمانان ملی و مهمانانی از کشور هندوستان که ارادت خاصی به این شاعر آیینی دارند، برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار