مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه ویژه سپاه زاهدان:

مهارت‌افزایی برای کار در تولیدی‌ها و اشتغال خانگی از فعالیت‌های مراکز کارآفرینی زنان در زاهدان است

«نژاد بندانی» گفت: شناسایی، مهارت‌افزایی و معرفی زنان کم‌برخوردار و یا سرپرست خانوار؛ برای کار در تولیدی‌ها و اشتغال خانگی از مهم‌ترین فعالیت‌های مراکز کارآفرینی زنان در سطح حوزه‌های مقاومت سپاه زاهدان است.
کد خبر: ۶۳۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ - 26November 2023

مهارت‌افزایی برای کار در تولیدی‌ها و اشتغال خانگی از فعالیت‌های مراکز کارآفرینی زنان است«مرضیه نژاد بندانی» مسئول بسیج جامعه زنان ناحیه ویژه سپاه زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: عمده فعالت کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های چرم‌دوزی، محصولات آشپزخانه‌ای مانند (سبزی، ادویه، ترشیجات، مربا، رب و...)، محصولات طب سنتی، خیاطی، زیورآلات، غذاهای نیمه‌آماده سالم و خانگی (فلافل، سمبوسه، سوسیس، کالباس و...)، شیرینی و کیک، جاجیم‌بافی، عروسک بافی، بافتنی، محصولات حجاب و عفاف و... است.

نژاد بندانی با توجه‌ به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی عنوان کرد: در همین راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه زنان ناحیه که با پشتیبانی فرمانده ناحیه مالک‌اشتر در حال انجام است، ایجاد و فعال‌کردن مراکز کارآفرینی در سطح حوزه‌های مقاومت سپاه زاهدان است.

مسئول بسیج زنان سپاه شهرستان زاهدان تصریح کرد: هدف اصلی این ما حمایت‌های مادی و معنوی در زمینه کارآفرینی و مشاغل خانگی در جهت ایجاد امید و انگیزه در بانوان و ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها است. شناسایی، مهارت‌افزایی و معرفی زنان کم‌برخوردار و یا سرپرست خانوار؛ برای کار در تولیدی‌ها و اشتغال خانگی، ایجاد بستر در زمینه مشاغل خرد خانگی، برگزاری بازارچه اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف، مشاوره و حمایت‌های مالی در زمینه ایجاد فرصت شغلی و... از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز حمایتی است.

وی با اشاره به خدمات بسیج زنان در حوزه محرومیت‌زدایی اضافه کرد: بعد از شناسایی خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌بضاعت باتوجه‌به نیاز آنان از طریق جذب خیرین توسط گروه‌های جهادی محله محور مستقر در پایگاه‌های مقاومت خواهر در زمینه‌های اشتغال، بسته معیشتی، دارو، اجاره‌بهای منزل، لوازم‌تحریر، جهیزیه، سیسمونی و... حمایت‌های مالی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها