نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز تفکر بسیجی در منطقه حاکم شده است

آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر اینکه همه چیز در گرو تفکر و فرهنگ بسیجی است، گفت: امروز تفکر بسیجی در منطقه حاکم شده، پیش‌بینی رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران غزه درست از آب درنیامد تا جایی که با پذیرفتن شرط مجبور به آتش بس شد که این برایش از شکست سنگین‌تر است.
کد خبر: ۶۳۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ - 25November 2023

امروز تفکر بسیجی در منطقه حاکم شده استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مجمع سالیانه بسیجیان شهرستان عباس آباد که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: رسالت مسئولان این است که مشکلات منطقه و مردم را حل کنند، حل مشکلات هم بر دو نوع فوری و اساسی است.

وی افزود: در مواقع بحران همچون سیل مشکلات را می‌توان فوری حل کرد، اما در بخش اساسی سوال اینجاست که چرا برای تخلیه و آزادسازی حریم‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها و آبگیری، جمع‌آوری و مهار آب‌های روان در مازندران معدل ۱۳درصدی، اما در کشور معدل در این بخش ۵۳ درصد است، انجام نشد مگر در سالیان قبل وجود نداشت؟

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وقوع سیل معروف سال ۱۳۷۸ نکا باوجود اینکه ۱۰ روز قبل از آن سیلی آمده بود، خاطرنشان کرد: به‌دلیل عدم پیشگیری سیل دوم خسارت زیادی وارد کرد، از این رو اینکه ما مسئله‌ها را فقط زمانی که درگیرش می‌شویم حل می‌کنیم، حریم‌های رودخانه‌ها را در آن سیل اشغال کردند، دوباره همان ساخت و ساز‌ها اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار ارائه کلید اساسی حل‌المسائل شد و عنوان کرد: بسیج اگر تقویت شده و جدی گرفته شود حل‌المسائل است، اگر عملا برایش ارزش قائل باشیم و به تقویت نهاد و شجره طیبه بسیج نه در شعار بلکه در عمل فکر کنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در همان سیل نکا اگر بسیج نبود ما تقریبا ۵۰۰ کشته داشتیم، چون هنگام اذان صبح به وقوع پیوست و همه در خواب بودند و حاشیه منازل کنار رودخانه همه به زیر آب رفت؛ اما این بسیج بود که با رفتن به درب همه خانه‌ها موجب تخلیه و کاهش خسارات و تلفات جانی شدند.

وی اضافه کرد: بسیج بدون ادعا در حال ارائه خدمت در حوزه‌هایی مثل بهداشت، واکسیناسیون و سازندگی است، قرارگاه سازندگی نمونه‌ای از اقتدار و تحرک بسیجی است، چه کسی می‌توانست پروژه ستاره خلیج فارس را پیگیری کند یا فاز یازدهم پروژه پارس جنوبی انجام دهد، این‌ها دنیایی از مهارت علمی و فناوری با حداقل هزینه‌های ارزی و ریالی در حداقل زمان است، امروز هم چند ابرپروژه آب‌رسانی که سال‌ها مانده بود توسط سپاه در طول مدت ۹۰روز به لوله‌گذاری‌های قطور و آب‌رسانی انجامید.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه توانمندی‌های بسیج در زمینه‌های مختلف بسیار زیاد است، تاکید کرد: دولت‌ها اجازه داده و ریسک کنند که بسیج و سپاه خودروی ملی تولید کنند، بسیج امروز در حال ساخت ناو‌های بزرگ جنگی است، یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه ناو جماران همه تولید داخل است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: ناو بزرگ شهید سلیمانی و کشتی بزرگ شهید مهدوی همه با تفکر بسیجی ساخته شد، مملکتی که سیم خاردار نداشت امروز به ۳۲ کشور متقاضی سلاح، سلاح عرضه می‌کند، همچنین سامانه دفاع موشکی خرمشهر سه را ساختیم که با سامانه S۴۰۰ روسیه در حال رقابت است؛ در حوزه عمران و آبادی هزاران گروه جهادی در روستا‌ها در حال ساخت خانه‌ها هستند.

امام جمعه ساری با اشاره به عملکرد بسیجی در طول دو سال کرونایی، گفت: برای تولید ماسک و لوازم پیشگیرانه، تغسیل و تدفین کرونایی قرارگاه گروه جهادی موسی بن جعفر (ع) حدود ۲۰۰ نفر طلاب برادر ۵۰ نفر طلاب خواهر بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر متوفی کرونایی را با آداب شرعی تغسیل و تدفین کردند، چقدر خانواده‌هایی که در ابتدا رضایت نداشتند آمدند و تشکر کردند.

این مسئول یادآور شد: در برخورد با فتنه‌های مختلف از سال ۸۸ به بعد چه کردند؛ در حوزه سلامت شهدای سلامت ما باز تفکرشان تفکر بسیجی بود.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: امروز در منطقه و حوزه مقاومت تفکر بسیجی حاکم است و آمریکا مجبور است از منطقه و کشور‌های اطراف و خلیج فارس برود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: امام راحل بعد از پذیرفتن قطع‌نامه ۵۹۸ خطاب به آمریکایی‌ها فرمود یک روزی فرزندان انقلاب ناو‌های جنگی شما را به قعر آب‌های خلیج فارس خواهند فرستاد که آن روز ما هنوز موشک و ناو نساخته بودیم و صفر بودیم.

امام جمعه ساری گفت: یمنی که هشت سال زیر بمباران عربستان بود و عربستان می‌گفت من سر یک هفته یمن را شخم می‌زنم چه کرد؟ مثل پیش‌بینی نادرست صدام برای گرفتن ایران یا رژیم صهیونیستی برای غزه که امروز با پذیرفتن شرایط حماس آخرش تن به آتش بس دادند که این برایش از شکست سنگین‌تر است.

این مسئول اضافه کرد: شما تفکر بسیجی را احیا کنید همه چیز احیا می‌شود، مشکل طلاق، اعتیاد، کشف حجاب‌ها و سگ‌گردانی‌ها برطرف می‌شود؛ بومی‌های منطقه غرب استان بسیار متدین، بسیجی و فرهیخته هستند، ترویج اقامتگاه‌های عمومی باوجود دسترسی به کنترل و درآمدزایی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: مهارت حفظ خانواده هم حاصل تفکر بسیجی است، اگر آموزش‌های علمی را منهای بسیجی بیاوریم حل نمی‌شود کشور‌های غربی بیشترین آسیب‌های اجتماعی را دارند.

آیت الله محمدی لائینی بیان داشت: آموزش‌ها و مهارت‌های علمی را در کنار فرهنگ دینی و بسیجی باید آمیخته کنیم این می‌شود شجره طیبه، هر که بسیج را جدی نگرفت و آن را تضعیف کرد به مملکت، شهدا خیانت کرد؛ همه چیز در گرو تفکر و فرهنگ بسیجی است.

وی گفت: هر جا دولت‌هایی که روی کار آمدند مسئولان هم‌خوان و هماهنگ با تفکر بسیجی آمدند ما پیشرفت کردیم و هر زمان که مخالفت کردند ضربه خوردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار