امام جمعه شاهرود:

فرهنگ بسیجی موجب پیروزی مظلومان در مقابل مستکبران شده است

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: فرهنگ بسیجی در منطقه و بخشی از جهان نفوذ پیدا کرده و موجب پیروزی مظلومان در مقابل مستکبران شده است.
کد خبر: ۶۳۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ - 24November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، به سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و اظهار داشت: این شجره طیبه تا به امروز برکات فراوانی برای کشور، منطقه و جهان داشته است.

وی با بیان اینکه فرضیه‌ها، عملکرد و اهداف این سازمان قابلیت صدور به جهان دارد، افزود: فرهنگ بسیجی در منطقه و بخشی از جهان نفوذ پیدا کرده و موجب پیروزی مظلومان در مقابل مستکبران شده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی افراد کوتاه‌فکر فعالیت بسیج را محدود به هشت سال دفاع مقدس می‌دانند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بسیج را میقات پابرهنگان، معراج اندیشه‌های پاک انسانی، لشکر مخلص خدا، مکتب شاهدان و شهیدان گمنام نامید که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان رشادت و شهادت سروده‌اند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه برای نابودی کشور یمن ائتلافی نامبارک با هزینه میلیاردها دلار تشکیل شد، افزود: ایجاد تفکر و فرهنگ بسیجی در مبارزان یمنی موجب توقیف کشتی رژیم صهیونیستی شد.

وی به حملات بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) به پایگاه‌ها و منافع آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه حزب‌الله لبنان مناطق شمالی رژیم اشغالگر را برای شهرک‌نشینان و نظامیان ناامن کرده‌ که این امر برگرفته از تفکر و فرهنگ بسیجی است.

خطیب جمعه شاهرود تصریح کرد: حرکت مردم و آزادیخواهان آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز برگرفته از فرهنگ و تفکر بسیجی است که مردم ایران باید قدردان این نعمت باشند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه از مقاومت مردم فلسطین در برابر حملات و بمباران‌های رژیم غاصب، درس‌های بی‌شماری می‌توان آموخت، ابراز کرد: درس صبر و مقامت، شکرگزاری در سخت‌ترین شرایط، وحدت و اتحاد، تدبیر، برنامه‌ریزی و اتکا به حمایت مردمی از جمله عبرت‌هایی است که می‌توان از مقاومت این مردم گرفت.

وی با اشاره به اینکه چهره تزویر برخی کشورهای حتی اسلامی در قبال جنایات صهیونیسم برملا شد، بیان کرد: با کشته شدن بیش از پنج هزار کودک و چهار هزار زن و این همه تخریب، شورای امنیت سازمان ملل متحد حتی یک اعلامیه صادر نکرد که این نشان از چهره نفاق، دورویی و تزویر آنهاست.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه برخی سران کشورهای اسلامی در ظاهر اعمال رژیم صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم فلسطین را محکوم و ابراز همدری می‌کنند، ادامه داد: این سران در باطن از رژیم غاصب حمایت کردند و از تحریم آنها سر باز می‌زنند.

حجت الاسلام امینی به طرح‌های رژیم اشغالگر در سرزمین‌های فلسطین اشاره کرد و گفت: آنها به دنبال مهاجرت حدود ۲ میلیون نفری مردم غزه به دیگر کشورها، اداره این منطقه با نیروهای بین‌المللی، و قیمومیت مصر در این منطقه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ورزشکاران و مدال‌آوران اشاره کرد و افزود: کشوری که مردم آن سالم، تندرست و ورزشکار باشد، قوی خواهد بود و در برابر مشکلات ایستادگی می‌کند.

خطیب جمعه شاهرود بر تقویت ورزش همگانی و باستانی در کشور تاکید کرد و گفت: تقویت ورزش باستانی و اصیل ایرانی که با ذکر، دعا و کلمات ارزشی همراه است، باید در دستور کار مسئولان کشور، استان و شهرستانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار