نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت است و اگر این بسیج نبود، امروز منطقه ما در آتش جنگ می‌سوخت.
کد خبر: ۶۳۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ - 24November 2023

بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» امروز در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: عالم با وجود امام زمان (عج) قرص و محکم در جای خود قرار دارد و قلب حضرت با تقوای ما خوشحال می‌شود و چنانچه بی‌تقوایی ببیند، ناراحت و آزرده‌خاطر خواهد شد.

وی با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) به کمیل، افزود: برکت در مال کسی است که حق خدا را در آن مال ادا کند؛ همچون پرداخت خمس و زکات، نسبت به مومنین و مومنان نیازمندان مواسات داشته باشد و به‌خصوص برای آشنایان و اهل فامیل بذل و بخشش داشته باشد که اختصاص به فامیل فقیر ندارد؛ پس کسی که این سه ویژگی را داشته باشد، برکت در مالش وجود دارد.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: سالروز تشکیل بسیج در پیش است و فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل چنین نهادی معجزه بود. بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت است که اگر این بسیج نبود، امروز منطقه ما در آتش جنگ می‌سوخت و دشمنان بر ما مسلط بودند. این شجره طیبه به برکت فرمان امام (ره) به وجود آمده که فرمودند مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی هم داشته باشد؛ اما هنوز به چنین جایگاهی نرسیدیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نوجوانان حتما در پایگاه‌های بسیج حضور منسجم، متراکم، جدی و فعال داشته باشند و از مسئولان می‌خواهیم که از بسیجیان حمایت جدی کنند.

امام جمعه با اشاره به پیش رو بودن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به روایتی، در هفته جاری ضمن تسلیت این مناسبت، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) که اسوه مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم بودند و به ما هم سفارش به ظلم‌ستیزی کردند، اما چه شد که در مقابل مظلومیت همسرش در خانه حمایت نکرد و با ظالمان برخورد نکرد، باید بدانیم که بالاتر از مصیبت شکسته شدن پهلوی بانو، مصیبت صبر و سکوت امام علی (ع) بر این مصیبت به‌واسطه مصلحت بود که باید این مصیبت را به روح مطهر خود حضرت علی (ع) تسلیت عرض کنیم، باشد که با ظهور حضرت مهدی (عج) حق مظلومان جهان گرفته خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که در دوران دفاع مقدس در یک مصاف نابرابر با نیرو‌های آمریکایی، شجاعانه ایستادند و مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: امام راحل در فرازی از پیام قطعنامه ۵۹۸ به آمریکائی‌ها چنین فرمودند که تا دیر نشده از خلیج فارس بیرون بروید؛ چرا که همیشه اینگونه نیست که هواپیما‌های مسافربری ما توسط ناو‌های جنگی شما سرنگون شود. ممکن است فرزندان انقلاب ناو‌های جنگی شما را به قعر آب‌های خلیج فارس بفرستند. آن روز امام می‌دانست که در این نظام و ملت چنین ظرفیتی وجود دارد که به اقتدار امروز برسد.

وی ادامه داد: ما به آمریکا و نظام استکبار می‌گوئیم که امروز اگر بسیج و بسیجیان، ارتش و سپاه و حوزه مقاومت بخواهد تمام ناو‌های جنگی شما را به قعر دریا فرو خواهد فرستاد.

آیت الله محمدی لائینی همچنین اظهار داشت: چهارشنبه هشت آذر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است که البته در یکی دو ماه اخیر بار‌ها این همبستگی را نشان داده‌اید. نماز جمعه امروز، هم نماز جمعه و هم تجمعی با هدف نمایش همبستگی با مردم غزه و فلسطین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: رهبر عزیزمان دو روز پیش در دیدار با ورزشکاران پیام‌هایی را داشتند، ایشان از سه بانو و چهار گروه ورزشی تشکر کردند؛ ایشان از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از مسابقات ورزشی را حمل کرد و در دنیا شخصیت زن ایرانی را نشان داد، از بانویی که حاضر نشد در زمان اهدای مدال با مرد نامحرم دست بدهد و از بانویی که به همراه کودکش روی سکو رفت و مدالش را گرفت، تشکر کرد.

امام جمعه ساری یادآور شد: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خود افزودند، تشکر کردند؛ از کسانی که دستشان را به دعا بلند کرده، پرچم را بوسیدند و سجده کردند، از آن تیم ملی که به نشانه دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد و با انجام کار‌هایی به نفع حمایت از فلسطین موضع گرفتند، از ورزشکارانی که مدالشان را به مردم غزه و شهدای بیمارستان اهدا کردند و از ورزشکارانی که از رویایی با طرف صهیونیست دوری کردند، تشکر کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اهمیت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نبوده، بلکه بیشتر است، گفت: حقانیت این‌ها امروز بیشتر از همیشه آشکار می‌شود، این بخشی از قدرت ملی ایران است، همه دنیا فهمیدند که ورزشکار ایرانی چرا راضی نمی‌شود با طرف صهیونیست روبه‌رو شود؛ چون او نماینده جنایتکاران بوده و در حال ورزش برای یک رژیم جنایتکار و تروریست است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار