در همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده؛

معاون تربیت و آموزش ارتش: دریافت ۳۰۰ مقاله علمی از حوزه‌های داخلی نیرو‌های مسلح و جامعه علمی کشور/ بزرگترین نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش به‌زودی برگزار می‌شود

امیر شیخ گفت: بزرگترین نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش در روز‌های پیش رو برای نمایش سازمندی و قاعده‌بندی نظام آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ - 23November 2023

معاون تربیت و آموزش ارتش: بزرگترین نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش به‌زودی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه برگزاری همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده، اظهار داشت: نخستین همایش فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده در دانشگاه افسری امام علی (ع) با توجه به کار ویژه و مأموریت این دانشگاه که تربیت مدیران و فرماندهان آینده ارتش است، برپا شد.

امیر شیخ با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: این همایش با هدف اینکه بتوانیم ادبیات مرتبط و حوزه‌های جدید تأثیر و تغییر در حوزه فرماندهی و مدیریت را پیدا کنیم، طراحی و برگزار شد.

معاون تربیت و آموزش ارتش ادامه داد: این همایش با دریافت بالغ بر ۳۰۰ مقاله علمی معتبر از حوزه‌های داخلی نیرو‌های مسلح و جامعه علمی کشور برگزار شده است و هدف از برگزاری همایش این است که بتوانیم از خروجی‌های آن، محور‌های آینده حوزه تربیت و آموزش آینده نسل فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دنیای متغیر امروزی به وضوح اثبات کرده است و نیاز آینده را مشخص کرده که بایستی همگام با تغییر بتوانیم تغییر کنیم و به رشد و سازگاری با محیط آینده دست پیدا کنیم؛ مانایی در صحنه تهدید و تغییر آینده همگام شدن با این تهدیدات و حرکت جلوتر از آن‌هاست.

امیر شیخ اضافه کرد: این همایش‌های علمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است تا بتوانیم با رصد محیط آینده و مشاهده حوزه‌های تغییر و همچنین، مأموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تربیت و آموزش نسل آینده ارتش کادرسازی کنیم و از این همایش‌ها خروجی مناسب برای تغییر رویکرد‌ها و سوگیری‌های آینده تربیت و آموزش استفاده کنیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش تصریح کرد: در حوزه فرماندهی نیز ما با درس‌گیری از گذشته مخصوصاً کارگاه‌های بزرگ آموزشی که امروز ما در صحنه دفاعی - امنیتی همچون جنگ اوکراین و واقعه أسف‌باری که رژیم صهیونیستی برای مردم غزه ایجاد کرده، برای ما یک کارگاه بزرگ آموزشی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات و با تحلیل محیطی این بخش برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم. درس‌ها، سرفصل‌های آموزشی و مواد درسی در دانشگاه‌ها همگی ناظر به مواردی است که با در نظر گرفتن آینده‌نگری تغییر پیدا می‌کند و سرفصل‌های آموزشی روز به روز به‌روزرسانی می‌شود.

امیر شیخ عنوان کرد: این سرفصل‌ها و درس‌ها متناسب با نیاز مأموریتی هر نیرو بازنگری شده و رشته‌های دانشگاهی ایجاد می‌شوند.

معاون تربیت و آموزش ارتش در پایان، تصریح کرد: بزرگترین نمایشگاه تربیت و آموزش ارتش در روز‌های پیش رو برای نمایش سازمندی و قاعده‌بندی نظام آموزشی ارتش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار