مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

فرهنگ ایثار و شهادت را باید به دانش‌آموزان انتقال دهیم

«محمدی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ نابی است که باید آن را به دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور انتقال دهیم.
کد خبر: ۶۳۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ - 22November 2023

فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ نابی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سلمان محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در مراسم یادواره شهدای دانش آموز استان با گرامیداشت هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) و نماد آگاهی همراه با معنویت است، اظهار داشت: فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج یک پدیده استثنایی بود که اسلام و انقلاب را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرد.

وی تفکر بسیج را نجات بخش عنوان کرد و افزود: تفکر بسیج باعث شده امروز جوانان غزه در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می شود، بایستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ با عظمت یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهد.

محمدی با بیان اینکه ایثار، شجاعت، ساده زیستی و دیگر خصایص پسندیده در سبک زندگی شهدا موج می زد و باید دانش آموزان را با سبک زندگی این عزیزان آشنا کنیم، گفت: باید دانش‌آموزان را در جریان از خودگذشتگی شهدا و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ نابی است که باید آن را به دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور انتقال دهیم.

وی در ادامه فرهنگ ایثار و شهادت را در امتداد قیام عاشورا دانست و گفت: همانگونه که قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا نقش مهمی در ماندگاری دین مبین اسلام داشت، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باعث زنده ماندن اسلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توطئه چینی دشمنان علیه اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت های بزرگ دنیا به پشتیبانی صدام آمده و جنگی را بر ما تحمیل کردند که اگر از خودگذشتگی شهدا و رشادت رزمندگان نبود نمی توانستیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، لذا باید روحیه و تفکر ایثار و شهدت را به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

محمدی تنها راه برون رفت از مشکلات را تبیین فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: در سایه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت می توانیم بر مشکلات فائق آمده و در عین حال در برابر توطئه‌های چینی های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب موفق باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس قریب ۹۰۰ شهید دانش‌آموز و ۱۸۰ شهید فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار