فرمانده سپاه ناحیه قوچان خبر داد؛

توزیع ۳۵۰۰ بسته معیشتی همزمان با هفته بسیج در قوچان

سرهنگ زرقانی گفت: هم‌زمان با هفته بسیج ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در میان نیازمندان شهرستان قوچان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۳۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ - 20November 2023

توزیع ۳۵۰۰ بسته معیشتی همزمان با هفته بسیج در قوچانبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «علی زرقانی» فرمانده سپاه ناحیه قوچان امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج امید ملت ایران» برنامه‌ریزی‌شده و از ۲۹ آبان ماه تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت.

وی تجلیل از خادمین جهادی، تربیتی و امنیتی بسیج را یکی از رویکردهای این هفته در قوچان دانست و خاطرنشان کرد: تمام اقدامات در سه سطح پایگاهی، حوزه‌ای و ناحیه‌ای برنامه‌ریزی‌شده و توجه به نشاط و امیدآفرینی در برنامه‌ها به‌عنوان یک شاخص و اصل در نظر گرفته‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با اشاره به اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در این شهرستان گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و کمک به ازدواج آسان بوده که ارزش ریالی این جهیزیه‌ها که شامل یخچال‌فریزر، اجاق‌گاز، جاروبرقی، تلویزیون و ماشین لباسشویی است ۸۰۰ میلیون تومان است.

زرقانی از توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در سطح روستاها و حاشیه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج، مرغ، رب، ماکارونی، حبوبات و روغن بوده که ارزش ریالی هرکدام یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با نام‌گذاری به نام هر شهید میان نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان با تأکید بر اهمیت نشاط و پویایی در جامعه گفت: برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال در قالب جشنواره ورزشی بسیج و پیاده‌روی عمومی و خانوادگی در این راستا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی به‌منظور بهره‌برداری از ۳ پروژه عمرانی در قالب ساختمان حوزه‌های مقاومت در این شهرستان بیان داشت: بسیج سازندگی در قالب اشتغال‌زایی ویژه بسیجیان برای راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی و یک کارگاه ساخت درب اتوماتیک ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به هرکدام پرداخت کرده که به‌طور مستقیم ۱۴ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

زرقانی از برگزاری مسابقه و لیگ جت با محتوای جهاد تبیین ویژه یک هزار دانش‌آموز قوچانی در قالب ۲۰۶ تیم خبر داد و تصریح کرد: افتتاح مرکز رشد علمی و پژوهشی بسیج در دو دانشگاه صنعتی قوچان و شهید رجایی به‌منظور حمایت از نخبگان و استفاده از ظرفیت علمی بسیج در این ایام برنامه‌ریزی‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه قوچان یادآور شد: بهره‌برداری از ۳ منزل مسکونی که توسط جهادگران در باجگیران ساخته‌شده، برگزاری جشنواره مالک اشتر، اکران فیلم‌های فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدا به‌صورت خانگی و آبروی محله، اعزام تیم‌های پزشکی و دامپزشکی به روستاها، کارگاه سوار رسانه و فضای مجازی، همایش سفیران هدایت و نشست‌های بصیرتی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج امسال خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار