در همایش سراسری حسابرسی مطهر؛

سرلشکر سلامی: سیاست‌های مخفی غرب در نبرد غزه آشکار شد/ غزه به اندازه یک جهان وسعت پیدا کرده است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمن به مقاومت مردم مظلوم و با ایمان فلسطین و اشتباهات خود باخته و اسلام در حال گسترش است، گفت: فلسطین بزرگ شده و غزه به اندازه یک جهان وسعت پیدا کرده است؛ در مقابل، آمریکایی‌ها در جهان کوچک شدند و جایی برای نفس کشیدن ندارند.
کد خبر: ۶۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ - 20November 2023

سرلشکر سلامی: سیاست‌های مخفی غرب در نبرد غزه آشکار شد/ غزه به اندازه یک جهان وسعت پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین همایش تخصصی حرفه‌ای سراسری حسابرسی مطهر که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال به مسأله انضباط مالی در قرآن اشاره و تأکید دارد که اگر به یکدیگر قرض می‌دهید، حتماً آن را بنویسید؛ این اهمیت انضباط، شفافیت و کتابت را برای حفظ رابطه دقیق مالی در همه اجزای زندگی انسان نشان می‌دهد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هرگز هیچ موجود زیبا و سالمی بدون پایش و مراقبت سالم باقی نمی‌ماند، عنوان کرد: یک گلستان سراسر از گل اگر دائماً مراقبت، آبیاری و آفت‌زدایی نشود به مرور زمان به فساد گرایش پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه افزود: کنترل‌های درونی، وجدان، باور‌ها و ایمان انسان قوی‌ترین و مستحکم‌ترین ابزار کنترل انسان برای پیشگیری از معاصی و خطاهاست و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین باور‌ها و اعتقادات درونی برای مصونیت داشتن از انواع معاصی شود.

وی با اشاره به نبرد دائمی انسان با شیطان، تصریح کرد: برای همه انسان‌ها و حتی پیامبران، شیاطینی از انس و جن وجود دارد و همیشه نبرد دائمی بین انسان و شیطان در جریان است.

سردار سلامی با بیان اینکه انسان همیشه در معرض لغزش است، اظهار داشت: انسان مداوم باید خودسازی کند تا در معرض غفلت قرار نگیرد؛ چرا که غلفت عامل تهاجم بیرونی است.

غفلت عامل انحراف و انحطاط
فرمانده کل سپاه غفلت را موجب هجوم دشمن دانست و عنوان کرد: غفلت موجب انحراف و سقوط می‌شود و لحظه‌ای غفلت سرنوشت انسان را در طول زندگی به‌هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه در انضباط مالی نیازمند ساختار، روش و قاعده هستیم، افزود: در عالم اگر هر چیزی به حال خود رها شود، ساقط می‌شود. جذابیت‌های مادی و کشش‌های شیطانی همیشه در کمین انسان‌هاست و آن‌ها باید مراقبت شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه نمی‌توان چیزی را به حال خود رها کرد، گفت: هر چیزی از قاعده خود خارج شود، دچار اشتباه می‌شود. در انفاق نیز باید تعادل حفظ شود. خداوند اعتدال و تعادل را حتی در مواجهه با دشمن، برای آنکه ما را از مسیر مستقیم منحرف نکند و به جرم و جنایت نیافکند، مورد تأکید قرار می‌دهد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه، خداوند متعال در برخورد با دشمنان می‌فرماید که وقتی می‌جنگید در کشتن اسراف نکنید؛ در حدی بجنگید که دشمن تسلیم شود، افزود: اسلام سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی را هم نمی‌پسندد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رعایت چنین مواردی تأکید دارند.

وی با بیان اینکه اعتماد نکته مهمی است، اما در مسائل مالی انضباط بر اعتماد تکیه دارد، گفت: انضباط اعتمادآفرین است، ابهام و آشفتگی قدرت برنامه‌ریزی را از مدیران و فرماندهان می‌گیرد. در فضای ابهام و درهم‌تنیدگی و تیره بودن نمی‌توان چیزی را پاک کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند متعال مطهرین و متطهرین را دوست دارد، افزود: در روند‌ها یعنی اندازه‌گیری نرخ کمیت نسبت به زمان، در یک فاصله زمانی چه اتفاقی می‌افتد. روند‌ها مثل این است که از یک سازمان عکس می‌گیریم و روند لحظه‌ای است که از یک سازمان فیلم می‌گیریم.

وی با بیان اینکه باید بهترین مسیر‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها انتخاب کنیم، تأکید کرد: باید در برنامه ریزی‌ها بهترین روش‌ها و مسیر‌ها را انتخاب کنیم. انضباط فقط در دقیق بودن فرایند‌ها و نظارت‌ها نیست، بلکه در روش‌ها مهم است، مدیریت و فرماندهی برای انتخاب بهترین قاعده هاست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انضباط مالی یعنی پرهیز از هر عاملی که با قانون و قواعد شرع منافات دارد، اظهار داشت: منفعت برای سازمان اصل نیست. دایره انضباط بسیار وسیع است و برکت در همین است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اصل بر اسلام و قانون موجب موفقیت می‌شود، تصریح کرد: در ظلمت هیچ‌کس موفق نمی‌شود و مسیر نورانی و روشن، مسیر اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج گفتمان پاکیزگی و سکه رایج بودن معنویت اصل است، اما باید سازوکار‌ها قوی، دقیق، هوشمند و به‌موقع باشد، افزود: قاعده‌مندی، سامانه‌سازی، استفاده از نرم‌افزارها، نظارت‌های مستمر، پایش‌های دقیق، تاکید بر اصول، همه مؤثر هستند و موجب حفظ آبروی یک مجموعه می‌شوند.

آشکار شدن سیاست‌های مخفی دولت‌های غربی در نبرد غزه

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات غزه، گفت: نبرد در فلسطین یک رونمایی عینی و دقیق از سیاست‌های مخفی دولت‌های غربی و صهیونیست‌ها علیه مسلمانان بود؛ یعنی به شفافیت سیاست غربی‌ها در مورد مسلمانان کمک کرد تا چهره واقعی آمریکا و متحدانش از درون فضای روانی خودساخته که با مفاهیم شیک و جهان‌پسندی مثل حقوق بشر، آزادی، دموکراسی، امنیت و رفاه، خود را معرفی می‌کردند و به جهان فخر می‌فروختند، آشکار شود.

سردار سلامی با بیان اینکه آن‌ها آمده بودند که کشور‌های مسلمان را اشغال کنند تا به ادعای خودشان دموکراسی را در آنجا پیاده کنند، عنوان کرد: آن‌ها صد‌ها هزار مسلمان را طی ۲۰ سال گذشته به قتل رساندند، شهر‌های زیادی را ویران کردند و در کشور‌هایی همچون افغانستان، عراق، یمن و سوریه ویرانه‌هایی از سیاست‌های آن‌ها بر جای مانده است.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها در افغانستان یک کشور ویرانه و قحطی‌زده به جای گذاشتند و شهر‌های سوریه را به تلی از خاک تبدیل کردند، لبنان کشوری که به «عروس خاورمیانه» شهرت داشت را به یک کشور فقیر تبدیل کردند، یمن فقیرترین قوم عرب را مورد شدیدترین تهاجمات قرار دادند و مسلمانان را به جان هم انداختند و امروز یک باریکه‌ای را به نام غزه محاصره کرده‌اند و اجازه آتش‌بس هم نمی‌دهند. آمریکا و انگلیس اجازه آتش‌بس نمی‌دهند؛ در حالی که صهیونیست‌ها در بحران شدیدی هستند و آرزو دارند که آتش‌بس برقرار شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه تحت بمباران‌های شدید صهیونیست‌ها هستند، افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند پیروزی را با غلبه بر کودکان و نوزدان و بمباران مردم مظلوم غزه ترسیم کنند؛ این در حالی است که هر روز در معرض تهاجم فلسطینی‌ها و فرسایش هستند. آن‌ها در درون غزه منتشر شدند و خودشان را در دسترس مجاهدان مسلمان قرار دادند تا هر روز حداقل ۱۵ دستگاه تانک و چندین نفربرشان منهدم شود و تعدادی از آن‌ها به هلاکت برسند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در عرصه اخلاق شکست خوردند، در عرصه سیاست منزوی شدند و در حوزه تاکتیک، کاملاً احمقانه عمل کردند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها در حال تکرار اشتباهات خود هستند و فروپاشی و زوال آن‌ها به دلیل همین اشتباهات است.

شکست دشمن در برابر مردم مظلوم و با ایمان فلسطین

وی با بیان اینکه دشمن به مقاومت مردم مظلوم و با ایمان فلسطین و اشتباهات خود باخته است، عنوان کرد: فلسطین بزرگ شده و غزه به اندازه یک جهان وسعت پیدا کرده است؛ در مقابل، آمریکایی‌ها در جهان کوچک شدند و جایی برای نفس کشیدن ندارند.

فرمانده کل سپاه گفت: دیدید که در روز‌های اخیر، مردم کانادا در حمایت از ملت فلسطین و انتقاد از مواضع نخست‌وزیر این کشور، او را از داخل رستوران بیرون کردند. دولتمردان غربی حتی در سرزمین‌های خودشان جایی برای نفس کشیدن ندارند و باید داخل کاخ‌های‌شان محبوس بمانند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه جهان در حال تغییر و اسلام در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: ان شاءالله فلسطینی‌ها در نبرد پیروز خواهند شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها