در آئین اختتامیه جایزه کتاب مداحان مولف؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مداحان در جامعه ایمانی ایران نقش بالایی دارند

اسماعیلی با بیان اینکه مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند، گفت: جامعه مداح و ستایشگر ما از روز نخست پای کار اتفاقات فلسطین بودند که جای تشکر دارد؛ مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند.
کد خبر: ۶۳۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 20November 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین اختتامیه جایزه کتاب مداحان مولف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» و جمعی از مداحان و ذاکرین اهل بیت (علیه‌السلام) در باغ کتاب تهران برگزار شد.

مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند

در ابتدا، علی انسانی سروده‌ی را تقدیم به مردم فلسطین کرد.

شعر علی انسانی برای فلسطین

زبان آبستن موساست می‌آید عصا برکف
نزول آیه فتح است و از بحرین جبریلش
دم نصر من اللهی قریب است و یرید الله
ببین بلعد دو صد فرعون را یک موج از نیلش
مرا این جاده پر گرد گوید مرد در راه است
سواری که رخش سازد پیاده شاه با فیلش
قیامت می‌کند گر قامت افرازد که می‌بیند
سراسر سروها استاده برپا بحر تجلیلش
چه کس دارد نصیبی از حضور حضرت غایب
جهان گوش است تا کی بشنود تکبیر و تحریرش
و اما عدو اصحاب فیل است، فلسطین کعبه امروز
خدا پیدا شده ای ابرهه، طیرا ابابیلش

مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند

در ادامه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوادث این روزهای غزه اظهارداشت: این میزان جنایت و قساوت و نسل‌کشی از یک رژیم کودک‌کش موجب جابجایی مرزهای وقاحت و بی‌حرمتی شده است. آنها هزاران کودک را به شهادت رساندند و ده‌ها هزار بمب بر سر مردم مظلوم ریخته است.

وی با اشاره به اینکه غزه ۴۲ کیلومتر طول و ده کیلومتر عرض دارد که پر تراکم ترین نقطه دنیا از منظر جمعیت است، گفت: جامعه مداح و ستایشگر ما از روز نخست پای کار اتفاقات فلسطین بودند که جای تشکر دارد. مداحان در جامعه ایمانی ما نقش بالایی دارند. خودم و اطرافیانم و دیگر مردم کشور از کودکی و همان روزهای نخست با شور و اشتیاق مداحان با مسیر اهل بیت آشنا شدیم.

اسماعیلی گفت: از دعبل خزاعی تا شخصیت‌های بسیار در طول تاریخ، فهم بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه ایمانی ما و نهضت انقلاب اسلامی دارند. انقلاب و نهضت ما فاطمی الحدوث و حسینی البقا است. نام حسین بن علی این نهضت را اینچنین خروشان نگه داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هرچه داریم در همین مجالس روضه و سینه‌زنی به دست آوردیم تصریح کرد: با اشعار استاد سازگار دم گرفتیم و گریه گرفتیم. آن شعری که برای شب غسل حضرت زهراست: «بریز آب روان اسماء...» یا استاد انسانی که من هر هفته به جلسه ایشان در آبسردار می‌رفتم. روح و جان ما با این مداحان طراوت گرفته است.

وی با بیان اینکه ما نسبت به این مداحان بدهکار هستیم تصریح کرد: در حوزه اداری ما نتوانستیم حق آنان را ادا کنیم. ان شاء‌الله بتوانیم در این دولت مردمی که افتخار رییس آن، روضه‌داری اهل بیت است. دولت خود را خادم همه مردم به خصوص جامعه دینی و ستایشگران می‌داند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها