مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی۳» در خراسان جنوبی

«هنری» از آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی ۳» از ۲۹ آبان‌ تا هشتم آذر در سطح استان خبر داد و گفت: در این رزمایش بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جهادگر در قالب ۹۳۵ گروه جهای از اقشار مختلف حضور دارند.
کد خبر: ۶۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ - 19November 2023

آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی۳» در خراسان جنوبی/ ۴۹ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۱۱ قرارگاه منطقه‌ای، ۳۹ قرارگاه محلی و ۴ قرارگاه پهنه‌ای فعال است و وظیفه اصلی قرارگاه پهنه‌ای در بحران‌ها و شرایط خاص اجرایی جهت هماهنگی و هم‌افزایی بین گروه‌های جهادی است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در زاستای خدمت‌رسانی به مردم استان، بیان داشت: در خراسان جنوبی دو هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده در اطلس جهادی و ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیا محور فعال بوده و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار ۱۰۰ اردوی جهادی در سطح استان برگزار شده که ۲۱ هزار جهادگر در این اردوها شرکت کردند و ارزش ریالی خدمات ارائه شده ۲۶۹ میلیارد تومان است.

هنری با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در سطح استان، گفت: ۴۹ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی در سطح استان افتتاح می‌شود که از این تعداد ۱۴ پروژه درحوزه مسکن، ۱۵ پروژه آسفالت، ۱۰ پروژه انتقال آب، ۷ پروژه فرهنگی و سه پروژه آبرسانی و اصلاح شبکه است.

وی به ۹۰ پروژه در حال کار در استان اشاره و اضافه کرد: طی هفته بسیج ۳۱۵ کارگاه اشتغال خرد که برای ۴۳۷ نفر اشتغالزایی شده با اعتبار ۳۵۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آغاز رزمایش «جهادگران فاطمی ۳» از ۲۹ آبان‌ماه تا هشتم آذر در سطح استان خبر داد و گفت: در این رزمایش بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر جهادگر در قالب ۹۳۵ گروه جهای از اقشار مختلف حضور دارند.

هنری با بیان اینکه این رزمایش  در ۶۶ نقطه روستایی و ۲۹ نقطه حاشیه شهر‌ها اجرا می‌شود، تبیین کرد: در این رزمایش از از ظرفیت تمامی اقشار استفاده و بیش از ۸۵ هزار نفر از مردم استان خدمات دریافت خواهند کرد.

وی از افتتاح فروشگاه دائمی عرضه محصولات خرد خانگی استان با همکاری بنیاد تعاون بسیج طی هفته بسیج خبر داد و متذکر شد: طرح ملی «از آبخیز تا جالیز» طی هفته بسیج با همکاری قرارگاه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب دو قرارگاه با منابع‌طبیعی و جهاد کشاورزی وارد فاز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار